Sol·licitud de correcció de discrepàncies de dades cadastrals
Què és?
Les dades cadastrals es poden modificar sempre i quan l'administració tingui coneixement de la falta de concordança entre la descripció cadastral dels béns immobles i la seva realitat. Això sí, l'origen d'aquestes diferències no ha de ser fruit de l'incompliment de l'obligació de declarar o comunicar.
Aquestes peticions són resoltes per la Gerència Territorial del Cadastre a Girona. L'Ajuntament de Palafrugell només fa la tramesa de la documentació sense incidir en la seva resolució.
Qui ho pot demanar?
Aquest procediment s'inicia d'ofici, però es pot iniciar també per part de les persones interessades que constin com a propietàries, copropietàries o usufructuàries dels béns immobles o a través dels seus representants.
Com es fa?
El tràmit es pot fer presencialment (només en el cas de les persones físiques) o bé en línia des d'aquesta mateixa pàgina. La documentació necessària és la següent:
- Model de sol·licitud de correcció de discrepàncies.
- En funció de les dades cadastrals que es vulguin corregir, caldrà presentar la documentació que figura a l'apartat instruccions de la mateixa sol·licitud.
- Altra documentació acreditativa que provi suficientment la correcció proposada.
Qui té l'obligació de tramitar en línia?
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
Quan es fa?
El tràmit es pot fer durant tot l'any.
Quin cost té?
Aquest tràmit no té cap cost.
Temps de tramitació
El termini de resolució és de 6 mesos des de la notificació de l'acord d'iniciació del procediment.
Representació
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
- Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
- Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
- Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Normativa associada
Observacions
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Documents
Com es fa la tramitació en línia?
1 Accediu a la tramitació en línia (Seu electrònica del Cadastre)
3 Escolliu el tràmit a realitzar
3 Identifiqueu-vos (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, el DNI electrònic, el Cl@ve...) i ompliu les dades necessàries