Preguntes més freqüents
Com puc fer un tràmit en línia?
Dins de cada tràmit, a la columna de la dreta, hi apareix una breu explicació sobre com fer el tràmit en línia i un botó on diu Tramitar en línia. En la majoria de tràmits, en primer lloc, cal omplir i desar a l'ordinador el model de sol·licitud específic, i llavors, una vegada dins la plataforma de tramitació en línia, adjuntar aquest document.
Com puc identificar-me per fer un tràmit en línia?
Per accedir a la plataforma de tramitació en línia, cal disposar d'algun tipus d'identificació digital:
- Sistemes d'identificació amb contrasenya d'un sol ús. Són els més fàcils d'utilitzar, però només serveixen per a persones físiques, no per a persones jurídiques *. Els més comuns són: idCAT Mòbil, Cl@ave
- Certificats digitals en programari. Cal instal·lar-los a l'ordinador per tal que el navegador els reconegui. Els més comuns són: idCAT Certificat, Certificat FNMT de persona física, Certificat FNMT de representant
- Certificats digitals en targeta. Cal disposar d'un lector de targetes i instal·lar un programari específic per tal que el navegador els reconegui. El més comú és: DNI Electrònic
Podeu consultar la relació completa de tots els certificats acceptats.
* Només en el cas de les associacions, l'Ajuntament de Palafrugell admet que el president/a pugui utilitzar l'idCAT Mòbil per realitzar tràmits en nom de l'associació
Puc indicar que actuo en nom d'una altra persona, empresa, associació o entitat?
Sí. Un cop dins la plataforma de tramitació en línia, podreu indicar si voleu realitzar el tràmit en representació d'una altra persona seleccionant l'opció Sí, sóc el seu representant. Llavors haureu d'indicar les dades de la persona a qui es representa (persona física, empresa, associació o entitat). Caldrà que adjunteu un document que acrediti la representació.
Quins sistemes operatius puc fer servir?
La plataforma de tramitació en línia funciona amb qualsevol ordinador que tingui instal·lat Windows, Mac OS o bé Linux. En el cas de dispositius mòbils, funciona tant amb Android com amb iOS, però si s'utilitza un certificat digital, caldrà en primer lloc importar el certificat al dispositiu mòbil i llavors instal·lar-ho.
Quins navegadors puc fer servir?
Si s'utilitza un sistema d'identificació amb contrasenya d'un sol ús, es pot utilitzar sense problemes qualsevol dels principals navegadors: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome o Safari.
Si s'utilitza un certificat digital (ja sigui en programari o bé en targeta) es recomana utilitzar Microsoft Edge, Google Chrome o Mozilla Firefox. El Microsoft Edge i el Google Chrome reconeixen qualsevol certificat instal·lat a l'ordinador (Windows). En el cas del Mozilla Firefox, cal importar el certificat digital al repositori de certificats del Firefox. Per fer-ho, cal fer clic al botó de les opcions de configuració, escollir l'opció Avançat i fer clic al botó Visualitza els certificats i posteriorment, dins la pestanya Els vostres certificats, fer clic al botó Importa....
Puc adjuntar documents?
Sí. El format obligatori és el format PDF. En la majoria de tràmits cal adjuntar, com a mínim, el model de sol·licitud degudament omplert.
Quina és la mida màxima que poden tenir els documents adjunts?
Cada document adjunt pot tenir una mida màxima de 50 Mb. I per a cada tràmit es poden adjuntar fins a 20 documents.
Puc adjuntar documents de més de 50 Mb?
Sí. En primer lloc, cal fer el tràmit en línia sense adjuntar aquests documents que ocupen més de 50 Mb. Posteriorment, dins la Seu electrònica, cal accedir a la pàgina Enviament de documents de més de 50 Mb. Allà hi ha un formulari des del qual es poden enviar fins a 3 documents que pot ocupar cadascun fins a 100 Mb. Cal indicar en el mateix formulari el número de registre d'entrada del tràmit realitzat.
Puc consultar els tràmits que he fet amb anterioritat?
Sí, a l'apartat El Meu Espai es poden consultar tots aquells tràmits que s'hagin fet en línia. Per fer-ho només cal accedir a la plataforma, us identifiqueu, i veureu un requadre amb els tràmits que heu fet.