Declaració responsable
Què és?
És un document en què una persona física o jurídica manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix amb els requisits establerts en una determinada normativa, que té la documentació que així ho acredita i que es compromet a mantenir seu compliment durant el temps en què gaudeixi i exerceixi el dret que li correspongui.
Qui ho pot demanar?
Qualsevol persona física o jurídica que vulgui que li sigui reconegut l'exercici d'un dret determinat.
Com es fa?
El tràmit es pot fer presencialment (només en el cas de les persones físiques) o bé en línia des d'aquesta mateixa pàgina.
Qui té l'obligació de tramitar en línia?
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
Quan es fa?
El tràmit es pot fer durant tot l'any.
Quin cost té?
La realització d'aquest tràmit és gratuïta.
Temps de tramitació
Les declaracions responsables presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada en el registre general de l'Ajuntament.
La presentació de la declaració faculta l'Ajuntament per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.
Representació
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
- Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
- Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
- Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Observacions
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Documents
Com es fa la tramitació en línia?
1 Ompliu el model de sol·licitud i el deseu al vostre ordinador
2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF
3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud que heu desat anteriorment i també la resta de documents
5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia