Registre d'apoderaments
Què és?
El Registre electrònic d'apoderaments comú de les Administracions públiques catalanes, anomenat Representa, és una solució per tal de poder inscriure les representacions. I d'aquesta manera, que puguin ser consultades per les diferents administracions.
Una representació o apoderament és l'autorització d'una persona per tal que un tercer actuï en nom seu.
Hi ha tres tipus d'apoderaments:
- General: per tal que l'apoderat pugui actuar en nom del poderdant en qualsevol actuació administrativa i davant qualsevol Administració.
- A un organisme concret: per tal que l'apoderat pugui actuar en nom del poderdant en qualsevol actuació administrativa davant una Administració o un organisme concret.
- A tràmits concrets:: per tal que l'apoderat pugui actuar en nom del poderdant únicament per efectuar determinats tràmits especificats en el poder davant una Administració o un organisme concret.
Qui ho pot demanar?
Qualsevol persona física o jurídica que vulgui atorgar una representació a una altra persona.
O bé una persona que ja tingui uns poders i vulgui sol·licitar-ne la seva inscripció al Representa.
L'ús del Representa no és obligatori, però és pràctic i estalvia al ciutadà el fet d'haver d'acreditar la seva representació cada cop que fa un tràmit en nom d'una altra persona. En canvi, no és recomanable l'ús del Representa si només és realitzarà un únic tràmit amb representació.
Com es fa?
El tràmit cal fer-lo en línia des d'aquesta mateixa pàgina.
En cas d'atorgar un poder:
- Accedir al Representa
- Un cop dins la plataforma, anar l'apartat Atorgar representació, i indicar les dades de la persona a la qual se li atorgarà la representació, i el tipus de representació
- Llavors, l'altra persona ha d'acceptar, també dins la plataforma, la representació que li ha estat atorgada
- I un cop acceptada, aquesta representació queda inscrita al Representa
En cas de sol·licitar una inscripció:
- Accedir al Representa
- Un cop dins la plataforma, anar a l'apartat Sol·licitar inscripció, i indicar les dades de la persona a la qual es representa, el tipus de representació, i adjuntar els documents que donin fe d'aquesta representació
- La representació quedarà inscrita al Representa un cop s'hagi validat la documentació aportada
Qui té l'obligació de tramitar en línia?
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
Quan es fa?
El tràmit es pot fer durant tot l'any.
Quin cost té?
El tràmit és gratuït.
Temps de tramitació
En cas d'atorgar un poder:
En el moment en que la persona apoderada accepti la representació dins la plataforma.
En cas de sol·licitar una inscripció:
En el moment en que l'administració verifiqui que la documentació aportada a la plataforma és vàlida per tal de poder inscriure la representació.
Observacions
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Com es fa la tramitació en línia?
1 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
2 Un cop dins la plataforma, heu d'indicar si voleu atorgar una representació o bé sol·licitar la inscripció d'una representació ja atorgada