- Inici
- Tràmits
- Habitatge
- Subvencions per a la rehabilitació d'habitatges per a la Borsa de Mediació per al Lloguer Social i per a la rehabilitació del parc residencial de Palafrugell
Subvencions per a la rehabilitació d'habitatges per a la Borsa de Mediació per al Lloguer Social i per a la rehabilitació del parc residencial de Palafrugell
Què és?
És objecte d'aquestes subvencions, per una banda oferir incentius als propietaris d’habitatges perquè puguin ser condicionats o reformats i posats en lloguer mitjançant la Borsa de Mediació per al Lloguer Social (BMLS). I per una altra banda subvencionar la rehabilitació i millora de la qualitat del parc existent d’habitatges del municipi.
Supòsits subvencionables:
- Línia 1. Rehabilitació d'habitatges per destinar-los a la BMLS i habitatges ja inclosos a la BMLS que es trobin dins els últims 12 mesos de vigència per renovar-los
- Línia 2. Rehabilitació del parc d'habitatges que no es destinin a lloguer i on hi resideixin les persones propietàries
Les obres de reforma i condicionament hauran d'estar enfocades a garantir les condicions d'habitabilitat, seguretat, accessibilitat, higiene i d'eficiència energètica mínimes, mitjançant la realització de reformes bàsiques.
Qui ho pot demanar?
Podran ser persones beneficiàries d'aquesta subvenció les persones físiques o jurídiques, propietàries o titulars del dret d'usdefruit d'habitatges que compleixin els requisits següents:
- Ser major d'edat o menor d'edat legalment emancipat (en el cas de persones físiques)
- Disposar de número d'identificació vàlid (DNI, NIE o CIF)
- Tenir la plena propietat o dret d'usdefruit de l'habitatge
- Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Palafrugell, així com amb la Seguretat Social
- Els habitatges han d'estar ubicats dins el nucli de Palafrugell
- No tenir impediment legal que ho impedeixi, i disposar, en el cas que sigui necessari, del títol habilitant corresponent (comunicació prèvia o llicència d'obres)
Com es fa?
El tràmit es pot fer en línia des d'aquesta mateixa pàgina, o bé presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) o a l'Oficina Municipal d'Habitatge.
Cal presentar la documentació següent:
- Model de sol·licitud
- Pressupostos i/o factures de les obres de rehabilitació i despeses subvencionables realitzades o a realitzar
- Model de declaració responsable (només per a la Línia 2)
- Model de sol·licitud d'inscripció al programa de la BMLS (només per a la Línia 1)
Qui té l'obligació de tramitar en línia?
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
On es fa presencialment?
Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC)
Plaça de l'Església, 8 (Can Rosés)
17200 Palafrugell
Horari
Dilluns, dimecres, dijous i divendres, de 08.30 a 13.00 hDimarts, de 08.30 a 18.00 h (excepte Setmana Santa, juliol, agost i Nadal, que serà fins a les 13.00 h)
Per ser atès/a els dimarts a la tarda, a partir de les 13.00h, cal demanar cita prèvia
Oficina Municipal d'Habitatge (OMH)
Carrer de Martí Jordi Frigola, locals 38 i 39 (Centre Comercial Les Palmeres)
17200 Palafrugell
Horari
De dilluns a divendres, de 9 a 13 hDimarts a la tarda, de 14.30 a 18 h a l'OAC amb cita prèvia (excepte del 15 de juny al 15 de setembre)
- Telèfon 972 300 708
Quan es fa?
Les sol·licituds es poden presentar des del dia 21 de desembre de 2024 fins al dia 31 de gener de 2025, ambdós inclosos.
Quin cost té?
Aquest tràmit és gratuït.
Temps de tramitació
El termini màxim per resoldre el resultat de la convocatòria és de 2 mesos des de la finalització del termini de presentació d’instàncies.
Representació
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
- Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
- Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
- Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Normativa associada
- Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l'habitatge
- Decret 75/2014, de 27 de maig, del Pla per al dret a l'habitatge
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS)
- Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions
- Bases generals reguladores de la concessió i justificació de subvencions municipals de l’any 2024
Observacions
Aquestes subvencions s'atorguen en règim de concurrència no competitiva.
La subvenció per a inversions en l'habitatge per a l'any 2024 té una dotació econòmica de 250.000 euros, distribuïts de la manera següent:
- 100.000 euros per a les subvencions de la Línia 1, que seran del 100% del cost de les actuacions aprovades fins a un màxim de 8.000 euros per habitatge que s'incorpori de nou o es prorrogui a la BMLS
- 150.000 euros per a les subvencions de la Línia 2, que seran del 50% del cost de les actuacions aprovades fins a un màxim de 6.000 euros per habitatge inclòs al parc d'habitatges existent
La data màxima per presentar la justificació de la subvenció atorgada serà el dia 31 de desembre de 2025.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Documents
Com es fa la tramitació en línia?
1 Si heu d'adjuntar documents, els escanegeu (PDF) i els deseu al vostre ordinador
2 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
3 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud, juntament amb la resta de documentació