Subvencions per a actuacions d'eficiència energètica als edificis del Grup Mas Prats
Què és?
És el tràmit necessari per sol·licitar les subvencions per a actuacions de rehabilitació, vinculades a la millora de l'eficiència energètica dels edificis del Grup Mas Prats (pisos de les comunitats de propietaris Sant Martí), a Palafrugell.
La finalitat d'aquest ajut econòmic municipal és potenciar les actuacions de rehabilitació vinculades a l'eficiència energètica dels edificis plurifamiliars dels immobles referenciats. L'objecte de l'actuació es concreta en la subvenció per a rehabilitació vinculada a l'eficiència energètica en el percentatge que no cobreixin altres ajuts d'altres organismes, com és el cas de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya (AHC), fins a un màxim del 100% del cost total de l'obra (inclosa la direcció de l'obra i la coordinació de seguretat i salut).
Qui ho pot demanar?
Ho poden demanar les comunitats de propietaris dels edificis del Grup Mas Prats (pisos de les comunitats de propietaris Sant Martí), ubicats a l'Avinguda de Garcia Lorca números 2, 4, 6, 8, 10, 12 i 14, i al Carrer de Juan de Herrera números 18, 20 i 22, ubicats a Palafrugell.
Per tal de poder ser beneficiàries de la subvenció, caldrà que acreditin:
- Que la comunitat de propietaris ha adoptat els acords necessaris que, d'acord amb la legislació civil, siguin exigibles per tal de poder realitzar obres de millora i rehabilitació d'elements col·lectius.
- Tenir la Inspecció Tècnica de l'Edifici (ITE) realitzada.
- Disposar del Certificat d'Eficiència Energètica (CEE) anterior a les obres.
- Disposar de la resolució d'adjudicació de subvenció definitiva per part de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya (AHC), per al Programa d'ajuts a les actuacions de rehabilitació a nivell de barri.
- Comptar amb el projecte d'obres.
- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Palafrugell, la Generalitat de Catalunya i l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), així com les obligacions amb la Seguretat Social.
Com es fa?
El tràmit s'ha de fer en línia des d'aquesta mateixa pàgina. La documentació que cal presentar és la següent:
- Model de sol·licitud
- Còpia del CIF de la comunitat de propietaris
- Còpia del DNI de la persona representant
- Model de certificat de l'acta de la reunió de la comunitat on s'aprovin, segons la normativa vigent, les obres de rehabilitació
- Annex al model de certificat de l'acta de la reunió, amb la relació de copropietaris signada pels representants de la comunitat
- Model de fitxa del creditor, indicant el compte corrent de la comunitat on s'ingressarà la subvenció
Qui té l'obligació de tramitar en línia?
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
Quan es fa?
La presentació de les sol·licituds es podrà fer de l'1 d'abril al 30 de setembre de 2025, ambdós inclosos.
Quin cost té?
El tràmit és gratuït.
Temps de tramitació
El termini per a l'atorgament de les subvencions serà, com a màxim, de dos mesos a comptar des de la data de tancament del període de presentació de sol·licituds.
Representació
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
- Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
- Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
- Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Normativa associada
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions
- Resolució TER/1995/2023, de 2 de juny, per la qual s'obre la convocatòria per a la concessió de subvencions per al Programa d'ajuts a les actuacions de rehabilitació a nivell de barri
- Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell de 12 de febrer de 2021 pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència
Observacions
Un cop atorgades les subvencions, el termini màxim de justificació de les mateixes serà l'1 de juliol de 2026.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Documents
Com es fa la tramitació en línia?
1 Ompliu el model de sol·licitud i el deseu al vostre ordinador
2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF
3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud que heu desat anteriorment i també la resta de documents
5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia