Prestació econòmica a favor dels propietaris dels edificis del Grup Mas Prats per a les actuacions d'eficiència energètica
Què és?
És el tràmit necessari per sol·licitar les prestacions socials de caràcter econòmic, a favor de les persones propietàries dels edificis del Grup Mas Prats (Sant Martí), per al finançament de les actuacions d'eficiència energètica, mitjançant concurrència no competitiva.
La finalitat d'aquest ajut econòmic municipal (prestació puntual segons l'article 7.c de la Llei 13/2006) és la de donar suport les persones propietàries que compleixen els requisits, per tal de potenciar les actuacions de rehabilitació vinculades a l'eficiència energètica dels edificis plurifamiliars dels immobles indicats. L'objecte de l'actuació es concreta en un ajut per cobrir la despesa de la quota extraordinària de cada habitatge, per a la rehabilitació vinculada a l'eficiència energètica, per valor de 750,00 euros.
Qui ho pot demanar?
Ho poden demanar les persones propietàries, en situació d'especial vulnerabilitat socioeconòmica, dels edificis plurifamiliars del Grup Mas Prats (pisos de les comunitats de propietaris Sant Martí), ubicats a l'Avinguda de Garcia Lorca números 2, 4, 6, 8, 10, 12 i 14 i al Carrer Juan de Herrera números 18, 20 i 22 de Palafrugell, per a actuacions de rehabilitació vinculades a l'eficiència energètica.
Cada persona propietària que es trobi en aquesta situació especial de vulnerabilitat, podrà presentar sol·licitud per a la prestació social econòmica destinada a la quota extraordinària que suposen les obres de rehabilitació vinculades a l'eficiència energètica.
Per acreditar aquesta situació d'especial vulnerabilitat, el límit màxim d'ingressos serà el següent:
- Unitat de convivència sense menors o sense persones amb grau de discapacitat igual o superior al 33%: fins a 2 vegades l'IRSC (Indicador de Renta de Suficiència de Catalunya).
- Unitat de convivència amb un menor o una persona amb grau de discapacitat igual o superior al 33%: fins a 2,5 vegades l'IRSC (Indicador de Renta de Suficiència de Catalunya).
- Unitat de convivència amb dos menors o persones amb grau de discapacitat igual o superior al 33%: fins a 2,7 vegades l'IRSC (Indicador de Renta de Suficiència de Catalunya).
- Unitat de convivència amb 3 o més menors o persones amb grau de discapacitat igual o superior al 33%: fins a 3 vegades l'IRSC (Indicador de Renta de Suficiència de Catalunya).
Es considera que formen part de la unitat de convivència totes les persones que constin empadronades a l'habitatge.
Com es fa?
El tràmit es pot fer en línia des d'aquesta mateixa pàgina o bé presencialment a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà. Per poder obtenir les ajudes caldrà presentar la documentació següent:
- Model de sol·licitud
- DNI dels propietaris de l'habitatge
En cas que hi hagi més d'una persona titular de l'habitatge, l'ajut el pot sol·licitar qualsevol de les persones copropietàries, que tindrà la condició de persona beneficiària de l'ajut d'aquell habitatge. Només s'atorgarà un sol ajut per habitatge.
Per tal de poder ser persones beneficiàries de l'ajut caldrà:
- Tenir acreditada la situació de vulnerabilitat econòmica mitjançant un informe emès per part de l'Àrea d'Acció Social, Ciutadania i Joventut.
- Complir els requisits pers ser una persona beneficiària anteriorment descrits.
- Que l'habitatge del qual és propietària estigui ubicat en un edifici per al qual la corresponent Comunitat de Propietaris sigui beneficiària de la subvenció per a la rehabilitació energètica per part de la Generalitat i de l'Ajuntament de Palafrugell.
- Que l'habitatge sigui el domicili habitual de la persona interessada.
L'acreditació d'aquests quatre punts es farà d'ofici per part de l'Ajuntament de Palafrugell.
Qui té l'obligació de tramitar en línia?
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
Quan es fa?
La presentació de les sol·licituds es pot fer del 13 de juny al 31 de desembre de 2025, ambdós inclosos.
Quin cost té?
El tràmit és gratuït.
Temps de tramitació
El termini per a l'atorgament dels ajuts serà, com a màxim, de dos mesos, a comptar des de la data de tancament del període de presentació de sol·licituds.
Representació
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
- Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
- Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
- Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Normativa associada
Observacions
L'Ajuntament de Palafrugell procedirà al pagament de l'ajut atorgat, en un termini de 30 dies des de la data de la concessió, directament al compte corrent de la Comunitat de propietaris habilitat per a les obres de rehabilitació d'eficiència energètica.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Com es fa la tramitació en línia?
1 Ompliu el model de sol·licitud i el deseu al vostre ordinador
2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF
3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud que heu desat anteriorment i també la resta de documents
5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia