Enviament de factures en format electrònic
Què és?
Consisteix en el fet que, els proveïdors que treballin amb administracions públiques, presentin les factures en format electrònic.
Des de l'1 d’agost de 2017 l'Ajuntament de Palafrugell no accepta factures emeses per persones jurídiques (societats), ja sigui a l'Ajuntament de Palafrugell, a l'Institut de Promoció Econòmica (IPEP) o bé al Museu del Suro, sigui quin sigui el seu import, si no es presenten en format electrònic a través del servei e.FACT del Consorci Administració Oberta de Catalunya o altres plataformes que tinguin convenis amb el servei e.FACT.
La presentació de la factura en format electrònic redueix els terminis de tramitació i, per tant, agilitza el termini de cobrament. A la vegada garanteix que l'intercanvi de la informació es realitzi sense errors i permet als proveïdors consultar l'estat de tramitació de la factura a partir de la seva presentació.
Per tal de conèixer el procediment i requisits tècnics necessaris per presentar la factura en format electrònic podeu accedir a la web del Consorci Administració Oberta de Catalunya o al servei d'enviament de factures electròniques de l'Ajuntament de Palafrugell, on trobareu informació sobre com crear i enviar les factures electròniques.
En cas que us calgui més informació, podeu posar-vos en contacte amb l'àrea d'Intervenció de l'Ajuntament.
Qui ho pot demanar?
Qualsevol proveïdor que treballi amb l'Ajuntament de Palafrugell i amb algun dels seus patronats o instituts (Promoció Econòmica o Museu del Suro).
Com es fa?
Les factures en format electrònic cal presentar-les en línia a través del servei e.FACT, mitjançant els enllaços següents:
- Ajuntament de Palafrugell Codi DIR3 L01171175
- Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell (IPEP) Codi DIR3 LA0007097
- Museu del Suro de Palafrugell Codi DIR3 LA0011121
Qui té l'obligació de tramitar en línia?
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
Quan es fa?
El tràmit es pot realitzar durant tot l'any.
Quin cost té?
La realització d'aquest tràmit no comporta cap cost.
Temps de tramitació
La factura electrònica es tramita en el mateix moment en el que s'envia.
Representació
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
- Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
- Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
- Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Normativa associada
Observacions
El format electrònic per emetre factures electròniques a l'administració pública és Facturae. Per generar les factures amb aquest format, es disposa de diverses opcions:
- www.facturae.gob.es (mitjançant l'aplicació gratuïta Gestió de facturació electrònica que ofereix el Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç)
- www.b2brouter.net (el pla bàsic és gratuït i cal donar-se d'alta)
- www.hazteunafacturae.com (versió de prova gratuïta durant els 20 primer dies)
- www.pymefactura.net (el servei bàsic és gratuït)
També hi ha altres plataformes privades de serveis de facturació electrònica de pagament, que permeten generar factures electròniques en format Facturae.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Com es fa la tramitació en línia?
1 Genereu la factura electrònica en format Facturae (XML, XSIG, etc.)
2 Accediu a la tramitació en línia i escolliu l'ens al qual voleu enviar la factura
3 Feu clic a la pestanya Enviament de factures i seguiu les instruccions