Servei de mediació per a resoldre conflictes
Què és?
El Centre de Mediació i Convivència de Palafrugell és un centre especialitzat en la gestió i resolució de conflictes que es produeixen en el nostre entorn de manera àgil, pacífica i gratuïta.
Qui ho pot demanar?
Qualsevol persona que necessiti ajuda per a resoldre conflictes derivats de la relació personal que implica la convivència, tals com:
- Comunitaris i veïnals: Desavinences dins la comunitat de veïns, sorolls, higiene, molèsties produïdes pels animals domèstics, obres, aires condicionats, ús de l'espai públic i malentesos en general...
- Contractuals: Desavinences entre llogaters, propietaris, compravenda... qualsevol desacord en un contracte privat.
- Familiars: Dins la parella, intergeneracionals, herències, entre germans... qualsevol situació conflictiva dins de la pròpia família.
Com es fa?
Per tal d'iniciar el procés només és necessari que una de les parts ho sol·liciti. Per això haurà d'emplenar el model de sol·licitud amb les dades de les dues parts en conflicte i presentar-lo al Centre de Mediació i convivència o bé en línia des d'aquesta mateixa pàgina.
Quan es fa?
El tràmit es pot fer durant tot l'any.
Quin cost té?
El servei és gratuït.
Temps de tramitació
El mediador es posarà en contacte amb l'altra part, per plantejar la possibilitat de seure plegats i intentar resoldre la situació.
Tan sols si les dues parts de forma voluntària accepten la mediació, s'iniciarà el procés, per tal d'arribar a acords, abans d'iniciar la via judicial.
El termini màxim per resoldre una sol·licitud, si en el seu procediment no s'indica el contrari, és de tres mesos a comptar des de la data de presentació de la mateixa.
Representació
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
- Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
- Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
- Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Observacions
Un equip de professionals de la mediació que provenen de diferents àmbits (dret, psicologia, pedagogia) treballen de forma neutral i vetllen per l'equilibri entre ambdues parts, per tal que elles mateixes arribin a acords satisfactoris.
El mediador condueix el procés, guiant la trobada entre les parts, perquè s'exposin les diferències en un entorn de respecte i amb una comunicació eficaç.
L'objectiu és que les parts trobin una fòrmula de convivència adequada per ambdues. S'ofereix un espai on poder comunicar-se en un lloc neutral, on poder aclarir malentesos o tant sols reiniciar la comunicació trencada.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Documents
Com es fa la tramitació en línia?
1 Ompliu el model de sol·licitud i el deseu al vostre ordinador
2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF
3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud que heu desat anteriorment i també la resta de documents
5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia