Per fer un tràmit a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) els dimarts a la tarda (a partir de les 13.00h) cal demanar cita prèvia. Demaneu-la a seu.palafrugell.cat/tramits/cita-previa o trucant al telèfon 972 613 100

Enviament de factures en format electrònic

En termini

Què és?

Consisteix en el fet que, els proveïdors que treballin amb administracions públiques, presentin les factures en format electrònic.

Des de l'1 d’agost de 2017 l'Ajuntament de Palafrugell no accepta factures emeses per persones jurídiques (societats), ja sigui a l'Ajuntament de Palafrugell, a l'Institut de Promoció Econòmica (IPEP) o bé al Museu del Suro, sigui quin sigui el seu import, si no es presenten en format electrònic a través del servei e.FACT del Consorci Administració Oberta de Catalunya o altres plataformes que tinguin convenis amb el servei e.FACT.

La presentació de la factura en format electrònic redueix els terminis de tramitació i, per tant, agilitza el termini de cobrament. A la vegada garanteix que l'intercanvi de la informació es realitzi sense errors i permet als proveïdors consultar l'estat de tramitació de la factura a partir de la seva presentació.

Per tal de conèixer el procediment i requisits tècnics necessaris per presentar la factura en format electrònic podeu accedir a la web del Consorci Administració Oberta de Catalunya o al servei d'enviament de factures electròniques de l'Ajuntament de Palafrugell, on trobareu informació sobre com crear i enviar les factures electròniques.

En cas que us calgui més informació, podeu posar-vos en contacte amb l'àrea d'Intervenció de l'Ajuntament.

Qui ho pot demanar?

Qualsevol proveïdor que treballi amb l'Ajuntament de Palafrugell i amb algun dels seus patronats o instituts (Promoció Econòmica o Museu del Suro).

Com es fa?

Les factures en format electrònic cal presentar-les en línia a través del servei e.FACT, mitjançant els enllaços següents:

Qui té l'obligació de tramitar en línia?

Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.

Quan es fa?

El tràmit es pot realitzar durant tot l'any.

Quin cost té?

La realització d'aquest tràmit no comporta cap cost.

Temps de tramitació

La factura electrònica es tramita en el mateix moment en el que s'envia.

Representació

Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:

  • Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
  • Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
  • Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.

La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.

Observacions

El format electrònic per emetre factures electròniques a l'administració pública és Facturae. Per generar les factures amb aquest format, es disposa de diverses opcions:

També hi ha altres plataformes privades de serveis de facturació electrònica de pagament, que permeten generar factures electròniques en format Facturae.

La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.

Com es fa la tramitació en línia?

1 Genereu la factura electrònica en format Facturae (XML, XSIG, etc.)

2 Accediu a la tramitació en línia i escolliu l'ens al qual voleu enviar la factura

3 Feu clic a la pestanya Enviament de factures i seguiu les instruccions

Darrera actualització

dilluns, 20 novembre 2023 10:45

Teniu problemes a l'hora de fer un tràmit en línia? Consulteu les Preguntes més freqüents

Ajuntament de Palafrugell

Calella, Llafranc, Llofriu, Tamariu

Carrer Cervantes, 16 · 17200 Palafrugell
972 613 100 ·  ajuntament@palafrugell.cat
P1712400I

Mapa d'ubicació de l'Ajuntament de Palafrugell

No heu trobat el que buscàveu?

Ajuntament de Palafrugell
Institut de Promociò Econòmica de Palafrugell
Museu del Suro de Palafrugell
Fundació Palafrugell Gent Gran
Unió Europea FEDER
Diputació de Girona
Segell Premi Administració Oberta 2022
Segell Premi Administració Oberta 2019
Segell Premi Administració Oberta 2018
Segell Premi Administració Oberta 2017
Segell Infoparticipa 2014
Llicència Creative Commons