Renovació de la inscripció al Padró d'habitants d'estrangers no comunitaris
Què és?
Tots els estrangers amb nacionalitat d'un país que no formi part de la Unió Europea i sense autorització de residència permanent, hauran de renovar la seva inscripció en el Padró d'habitants de forma periòdica cada 2 anys.
En el cas de no fer la renovació de la seva inscripció dins el termini previst, caducarà la seva inscripció i seran donats de baixa de manera automàtica al Padró d'habitants.
Qui ho pot demanar?
La renovació de la inscripció l'ha de fer la mateixa persona interessada. En el cas dels menors d'edat, la renovació caldrà que la faci el seu pare, mare o tutor legal (el pare, mare o tutor legal que faci la renovació de la inscripció del menor d'edat).
Com es fa?
La persona interessada haurà d'aportar la documentació següent:
- La carta que hagi rebut de l'Ajuntament comunicant que ha de renovar la seva inscripció.
- El seu NIE o Passaport original en vigor i el del representant legal del menor d'edat, si escau.
Documentació relativa al domicili de la persona que ha de renovar la seva inscripció
Si és propietària, haurà d'aportar una còpia simple de l'escriptura de propietat, acceptació d'herència, sentència judicial i/o conveni regulador, segons el cas, excepte si ja consta com a titular del rebut de l'IBI (en aquest cas, només caldrà aportar el document d'identitat).
Si és titular del contracte de lloguer, haurà d'aportar l'original del contracte amb una antiguitat mínima de 6 mesos i també haurà d'aportar l'últim rebut de lloguer pagat.
Si no és propietària ni existeix cap contracte de lloguer, haurà d'aportar una autorització signada pel propietari de l'habitatge i fotocòpia del document d'identitat de la persona que l'autoritza.
Si la persona que l'autoritza és la titular del contracte de lloguer, haurà d'aportar una autorització i una còpia del document d'identitat del titular del contracte de lloguer, el contracte de lloguer i l'últim rebut de lloguer pagat.
Les autoritzacions per fer gestions al padró d'habitants seran vàlides:
- Presencialment, amb signatures originals dels documents presentats.
- Electrònicament, només seran vàlids els documents signats amb signatura digital.
No s'accepten documents amb signatures escanejades o fotocòpies.
Quan es fa?
El tràmit es pot fer durant tot l'any.
Quin cost té?
El tràmit és gratuït.
Temps de tramitació
La renovació de la inscripció al Padró d'habitants es realitza en el mateix moment en què es demana.
Representació
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
- Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
- Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
- Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Normativa associada
Observacions
L'Ajuntament està facultat per a requerir la presentació de documents addicionals i efectuar les comprovacions que cregui oportunes per tal de confirmar la veracitat de les dades.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.