Teniu problemes a l'hora de fer un tràmit en línia? Consulteu les Preguntes més freqüents

Comunicació prèvia d'activitat sense incidència ambiental

Què és?

És una comunicació prèvia per poder exercir activitats sense incidència ambiental, que són les classificades a l'Ordenança municipal reguladora de la simplificació de tràmits i reducció de la càrrega burocràtica de l’Ajuntament de Palafrugell.

L'ordenança estableix una classificació de les activitats en dos tipus, en funció de la seva complexitat, que determinarà la documentació tècnica que caldrà presentar:

  1. Activitats de Tipus 1: Documentació tècnica simplificada
  2. Activitats de Tipus 2: Projecte tècnic

Qui ho pot demanar?

Qualsevol persona que vulgui iniciar una activitat de les esmentades en el punt anterior.

Com es fa?

El tràmit es pot fer presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l'Ajuntament de Palafrugell. La documentació necessària és la següent:

Per a totes les activitats:

  • Model de sol·licitud.
  • Document acreditatiu del pagament de la taxa corresponent.
  • Fotocòpia del rebut de l'IBI, contracte de lloguer, o altre document que acrediti la titularitat del local.
  • Fotocòpia de la Declaració Censal de l'Agència Tributària (model 036), o de l'alta de l’IAE.
  • Fotocòpia de la documentació que identifiqui el representant i la persona jurídica a qui representi, si s'escau.

Activitats Tipus 1:

  • Memòria tècnica simplificada (1), 1 exemplar.
  • Plànols (2).
  • Declaració responsable signada pel titular de l'activitat (inclosa en el formulari de sol·licitud).

Activitats Tipus 2:

  • Projecte tècnic (1), 1 exemplar.
  • Plànols (2).
  • Declaració responsable signada pel titular de l'activitat i pel personal tècnic competent (inclosa en el formulari de sol·licitud).

(1) Amb el contingut mínim indicat a l'annex III de l’Ordenança municipal reguladora de la simplificació de tràmits i reducció de la càrrega burocràtica de l’Ajuntament de Palafrugell.
(2) Els indicats a l'annex III de l’Ordenança municipal reguladora de la simplificació de tràmits i reducció de la càrrega burocràtica de l’Ajuntament de Palafrugell.

On es fa presencialment?

Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC)

Avinguda Josep Pla, 9
17200 Palafrugell

Horari

Dilluns, dimecres i divendres, de 8.30 a 14 h
Dimarts i dijous, de 8.30 a 18 h (excepte del 16 de juliol al 31 d'agost que serà fins a les 14 h)
  • 972 613 100

Quan es fa?

El tràmit es pot fer durant tot l'any.

Quin cost té?

L'import a pagar per tramitació de l'expedient és de 203,65 euros. La quantia de la taxa a ingressar resultarà d'aplicar sobre l'import establert els següents coeficients correctors, en funció de la superfície construïda del local:

Superfície construïda Coeficient corrector Import
Fins a 120 m2 0,50 101,83 euros
De 121 a 250 m2 0,75 152,74 euros
De 251 a 500 m2 1 203,65 euros
De 501 a 1.000 m2 1,25 254,56 euros
Més de 1.000 m2 1,50 305,48 euros

A més, caldrà fer efectiva l'autoliquidació en concepte de taxa per recollida d'escombraries de la nova activitat, la quota a ingressar per aquest concepte es prorrateja en funció dels trimestres naturals, i el seu import depèn del tipus d'activitat a desenvolupar.

Bonificacions:

  1. Qualsevol modificació o ampliació d'una activitat gaudirà d'una bonificació del 50% de la tarifa que correspondria si es tractés d'una nova activitat.
  2. Les peticions de noves llicències o formulació de noves comunicacions o declaracions responsables en un local, sempre que siguin causades pel trasllat de l'emplaçament de l'activitat dins del municipi gaudiran d'una bonificació d'un un 50% de la tarifa que correspondria si es tractés d'una activitat nova. Serà requisit necessari que el titular de l'activitat sigui el mateix en l'anterior local i en el nou, que l'activitat desenvolupada sigui la mateixa,i que es tramiti la baixa efectiva de l'activitat en el local on s'exercia anteriorment.
  3. Les activitats que sol.licitin llicència o comunicació prèvia o declaració responsable, i hagin tramitat prèviament un pla d'empresa dins del projecte INICIA de l'Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell gaudiran d'una bonificació del 25% en la quota tributària.
  4. Gaudiran d'una bonificació del 30% de la quota municipal els subjectes passius que iniciïn una nova activitat i que l'exercici d'aquesta activitat suposi l'ocupació de dues persones de manera ininterrompuda durant un termini d'un any des de l'inici de l'activitat. En cas que l'activitat es desenvolupi en un local de superfície construïda inferior a 120 m2 es gaudirà la bonificació si l'activitat suposa l'ocupació d'una persona de manera ininterrompuda durant un termini d'un any des de l'inici de l'activitat. Aquesta bonificació ha de ser sol·licitada una vegada transcorregut un any de l'inici de l'activitat i la seva estimació suposarà la devolució del 30% de la quota ingressada. A la sol·licitud s'haurà d'aportar la documentació de cotització dels treballadors a la Seguretat Social i altra documentació que sigui requerida i que justifiqui el compliment de l'objectiu d'ocupació.

Temps de tramitació

Un cop efectuada la comunicació i, si la verificació formal és favorable es pot iniciar l'activitat, sota l'exclusiva responsabilitat del titular.

No obstant això, quan d'acord amb alguna norma general o sectorial (de protecció de la salut, de seguretat, de protecció contra incendis, d’abocaments, urbanística, o qualsevol altra) sigui necessari disposar d’altres llicències, autoritzacions o controls inicial, no es pot iniciar l’activitat fins que el titular disposi de la totalitat de títols habilitants.

Representació

Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:

  • Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
  • Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.

La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.

Observacions

Es recomana que abans de dur a terme la comunicació, es verifiqui si l’activitat és compatible amb la normativa urbanística reguladora del usos en el municipi. Això es pot fer amb una consulta personal a l’Àrea d’Urbanisme de l’Ajuntament i també a través del Geoportal urbanístic.

El pagament de l’autoliquidació no pressuposa en cap cas l’efectivitat de la comunicació, sinó la justificació del compliment de l’obligació tributària.

En el cas de voler instal·lar un rètol caldrà demanar la corresponent llicència a l’Àrea d'Urbanisme.

De conformitat amb la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística, es recorda l'obligatorietat de retolar, com a mínim, en llengua catalana.

La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.

Darrera actualització

divendres, 03 novembre 2017 10:03

Ajuntament de Palafrugell

Calella, Llafranc, Llofriu, Tamariu

Carrer Cervantes, 16 · 17200 Palafrugell
972 613 100 ·  ajuntament@palafrugell.cat
P1712400I

No heu trobat el que buscàveu?