Ocupació de la via pública amb parades de roses, llibres i artesania per Sant Jordi
Què és?
Es tracta del tràmit per a l'autorització temporal d'ús d'espais de domini públic per a la instal·lació de parades de venda de roses, llibres i articles d'artesania relacionats amb la celebració de la diada de Sant Jordi.
Les parades estaran ubicades a la plaça de Can Mario. Enguany, es podrà escollir entre 2 tipus d'autoritzacions:
- Autorització per 1 dia, a escollir a la sol·licitud, el 22 o el 23 d'abril, de les 09.00 a les 20.00 h
- Autorització per 2 dies, el 22 i el 23 d’abril, de les 09.00 a les 20.00 h
L'espai disponible es divideix en dues categories diferents:
- Entitats sense ànim de lucre, centres escolars, AMPA, partits polítics, artesans i particulars: podran disposar com a màxim de 3 metres lineals
- Llibreries i floristeries: podran disposar com a mínim de 3 metres lineals, però podran disposar de més metres si ho així ho demanen
Qui ho pot demanar?
- Llibreries
- Editorials
- Floristeries
- Entitats sense ànim de lucre inscrites en el Registre Municipal d'Entitats
- Centres escolars o AMPA. Si ho desitgen, poden posar la parada a la façana de l'escola (en aquest cas ho hauran d'especificar en la mateixa sol·licitud)
- Partits polítics
- Artesans. Hauran de presentar juntament amb la sol·licitud el carnet d'artesà i el rebut d’autònom
- Particulars que vulguin vendre llibres nous i/o de segona mà. Hauran de presentar, juntament amb la sol·licitud, la llicència d'activitat econòmica i el rebut d'autònom
En el cas que hi hagi més sol·licituds que espais disponibles, es donarà prioritat a les persones físiques o jurídiques que exerceixin la seva activitat econòmica al municipi de Palafrugell.
Com es fa?
Les sol·licituds es poden presentar en línia des d'aquesta mateixa pàgina (obligatòriament en el cas de persones jurídiques), o bé presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC). La documentació que cal enviar és la següent:
- Model de sol·licitud
- Carnet d'artesà i el rebut d’autònom (només dels artesans)
- Llicència d'activitat econòmica i rebut d'autònom (només en el cas de particulars que venguin llibres nous i/ de segona mà)
Qui té l'obligació de tramitar en línia?
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
Quan es fa?
El termini de presentació de sol·licituds comença el dia 20 de març i finalitza el dia 10 d'abril de 2023 (ambdós inclosos).
Quin cost té?
La tramitació de la sol·licitud és gratuïta.
Temps de tramitació
Les persones interessades rebran una comunicació per part de l'Àrea de Joventut de l'Ajuntament. L'ocupació atorgada només serà vàlida per als dies 22 i/o 23 d'abril, de les 09.00 a les 20.00 hores.
Representació
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
- Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
- Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
- Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Normativa associada
Observacions
Cada parada haurà de proveir-se del seu material (cadires, carpes o para-sols). Només se cediran taules a les llibreries, prèvia sol·licitud i pagament de la corresponent fiança a l'Àrea de Serveis.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Com es fa la tramitació en línia?
1 Ompliu el model de sol·licitud i el deseu al vostre ordinador
2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF
3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud que heu desat anteriorment i també la resta de documents
5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia