- Inici
- Tràmits
- Ajuts i subvencions
- Suport al tràmit de sol·licitud de Beques Menjador socials
Suport al tràmit de sol·licitud de Beques Menjador socials
Què és?
L'Àrea d'Acció Social, Ciutadania i Joventut ofereix un servei de suport per fer el tràmit de sol·licitud de Beques Menjador socials. Aquest servei es fa en una aula del Centre Municipal d'Educació.
Qui ho pot demanar?
Està dirigit a totes aquelles persones que necessitin suport per a la realització del tràmits de sol·licitud de Beques Menjador socials.
Com es fa?
Cal reservar el dia que es vol venir al Centre Municipal d'Educació per gaudir d'aquest servei de suport. Per reservar el dia, feu clic al botó on diu Demanar cita prèvia
Quina documentació cal tenir?
En el moment de fer la sol·licitud de les Beques Menjadors socials, la documentació bàsica necessària és la següent:
- Acreditar la identitat: DNI, NIE o TIE, o Passaport.
Per acreditar situacions específiques de la unitat familiar, cal aportar la documentació següent, si escau:
1. Divorci o separació legal: s'acreditarà mitjançant conveni, sentència de divorci o l'acta final de mediació del Departament de Justícia.
2. Infants en acolliment en la unitat familiar extensa o aliena: s'acreditarà mitjançant la resolució d'acolliment de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l’Adolescència.
3. En els casos que alguns dels membres de la unitat familiar estiguessin rebent qualsevol tipus d'ingrés corresponent a rendiments no tributables o exempts:
- Informe de la vida laboral actualitzat, emès per la Seguretat Social.
- Les persones que estiguin donades d'alta al sistema especial de treballadors de la llar de la Seguretat Social: certificat de cotitzacions corresponent a l'any 2023.
- Les persones que percebin prestacions econòmiques per ajuts de lloguer de l'habitatge: resolució o certificació de l'Agència de l'Habitatge (caldrà que hi aparegui la quantia de l'ajut total percebut durant l'any 2023).
En la resta de situacions no previstes anteriorment, el nivell de renda s'haurà d'acreditar mitjançant qualsevol altra documentació fefaent que serà valorada per la Comissió d'adjudicació.
4. Document acreditatiu de prestacions econòmiques d'urgència social de l'any 2023, atorgades per administracions públiques, que tinguin per finalitat atendre situacions de necessitats puntuals, urgents i bàsiques, de subsistència, com per exemple l'alimentació, el vestit i l'allotjament.
5. Document de domiciliació SEPA: presentar en el cas que el titular del compte bancari sigui diferent al de la persona que sol·licita l'ajut (només per als centres on el menjador és gestionat pel Consell Comarcal).
En els casos en els quals ni la persona beneficiària de l'ajut ni cap altra persona de la unitat familiar disposin d'un DNI/NIE, caldrà aportar una fotocòpia del passaport a efectes d'informació a l'Agència Tributària.
6. En custòdies compartides, el calendari dels dies del curs escolar en què la persona beneficiària (alumne/a) està a càrrec del progenitor/a que ha sol·licitat l'ajut.
La documentació dels punts 1 i 2 que no hagi variat respecte de la presentada en l'anterior convocatòria d'ajuts de menjador escolar, no caldrà aportar-la novament, atès que s'entén vàlida i vigent la documentació de que ja disposa el Consell Comarcal del Baix Empordà. En aquest cas, s'haurà de declarar a la sol·licitud que no s'han produït modificacions en les dades que consten en la documentació presentada en la convocatòria del curs anterior.
Quan es fa?
Tots els dimarts del mes de maig de 2024, de 09.00 a 13.00 h, en franges horàries de 30 minuts cadascuna, i grups d'un màxim de 10 persones per a cada franja horària.
On es fa?
Aquest suport es duu a terme en una aula del Centre Municipal d'Educació, ubicat al carrer del Bruguerol número 12 de Palafrugell.
Quin cost té?
No té cap cost, és gratuït.
Observacions
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Com es fa la tramitació en línia?
1 Ompliu els camps del formulari en línia
2 Envieu el formulari