Model de representació
Què és?
És l'escrit mitjançant el qual el titular demana que una altra persona el pugui representar en relació a un expedient o a un tràmit determinat.
Si heu de fer diversos tràmits en nom d'una altra persona, us pot interessar inscriure la vostra representació al Registre d'apoderaments. D'aquesta manera, us estalviareu d'haver d'acreditar la representació cada cop que feu un tràmit en nom de l'altra persona.
Qui ho pot demanar?
Qualsevol persona física o jurídica que hi estigui interessada.
Com es fa?
El tràmit es pot fer presencialment (només en el cas de les persones físiques) o bé en línia des d'aquesta mateixa pàgina.
Per representar una entitat jurídica caldrà aportar còpia fidedigna de l'escriptura o document constitutiu de la personalitat jurídica o entitat, i document públic del nomenament de càrrec o d'administrador vigents; en altre cas, document públic o privat amb firma notarial legitimada que acrediti poder suficient per conferir l'apoderament de què es tracti.
Qui té l'obligació de tramitar en línia?
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
Quan es fa?
El tràmit es pot fer durant tot l'any.
Quin cost té?
El tràmit és gratuït.
Temps de tramitació
La representació es fa efectiva en el mateix moment de rebre la sol·licitud.
Representació
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
- Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
- Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
- Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Observacions
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Documents
Com es fa la tramitació en línia?
1 Ompliu el model de representació i el deseu al vostre ordinador
2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF
3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de representació que heu desat anteriorment i també la resta de documents
5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia