Cerimònia d'acolliment civil i benvinguda civil
Què és?
Es defineix l'acolliment civil i la benvinguda civil com un acte que té com a objectiu donar la benvinguda a un infant dins la comunitat i iniciar-lo en el camí de les actituds cíviques, que el portin a créixer i desenvolupar-se amb una actitud basada en els valors universals de la dignitat humana, la llibertat, la igualtat i la solidaritat, expressat en el compromís dels pares i/o tutors envers aquests valors.
La cerimònia o acte de benvinguda és individual i consisteix en un acte públic que se celebra a la Sala de Plens de l'Ajuntament, o en un espai d'ús privat habilitat a aquest efecte (establiments de restauració,...) dins el terme municipal de Palafrugell.
La cerimònia serà presidida per l'alcalde o l'alcaldessa, o regidor o regidora en qui delegui.
Qui ho pot demanar?
Ho poden demanar els pares/mares o tutors/es que compleixin amb els requisits següents:
- Que el seu infant tingui una edat inferior a 5 anys, en la data de presentació de la sol·licitud
- Que el seu infant estigui empadronat al municipi de Palafrugell
Com es fa?
Es pot tramitar en línia, seguint les instruccions que trobareu en aquesta mateixa pàgina, o bé es pot tramitar presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l'Ajuntament, aportant la documentació següent:
- Model de sol·licitud, tot indicant les dades de les persones sol·licitants i les dades de l'infant el qual es vol inscriure, i les dades dels padrins, si n'hi ha
- Còpia del llibre de família
Si es vol fer ús de la Sala de Plens de l'Ajuntament, s'enviarà una carta de pagament a la persona sol·licitant, per tal que pugui fer el pagament de la taxa.
Quan es fa?
El tràmit es pot demanar durant tot l'any, però cal tenir present que la cerimònia a l'edifici de Can Bech (seu de l'Ajuntament) només es podrà fer els dissabtes al migdia.
La instància de sol·licitud de la cerimònia d'acolliment civil s'ha de presentar, com a molt tard, 2 mesos abans de la data de celebració de la cerimònia.
Quin cost té?
La taxa per a la utilització de la Sala de Plens de l'Ajuntament de Palafrugell, és de 30,20 euros.
Temps de tramitació
Es confirma en un termini màxim de 7 dies.
Representació
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
- Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
- Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
- Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Normativa associada
Observacions
L'Alcalde/essa pot delegar la celebració de la cerimònia en un/a regidor/a.
Per consultar la disponibilitat de dates cal trucar al telèfon 972 613 100 extensió 1232.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Documents
Com es fa la tramitació en línia?
1 Ompliu el model de sol·licitud i el deseu al vostre ordinador
2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF
3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud que heu desat anteriorment i també la resta de documents
5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia