Comunicació prèvia de primera utilització d'edificis
Què és?
Es tracta de la comprovació de les condicions d'habitabilitat dels edificis que han sofert obres majors, ja sigui per reforma o per nova construcció. És necessària un cop finalitzades les obres.
Qui ho pot demanar?
Les mateixes persones físiques o jurídiques que han sol·licitat una llicència d'obra major.
Com es fa?
El tràmit es pot fer en línia des d'aquesta mateixa pàgina, o bé presencialment (només en el cas de persones físiques).
Cal presentar la documentació següent:
- Model de sol·licitud.
- Declaració responsable de la direcció facultativa.
- Certificat original de final d'obra emès pel tècnic director.
- Document d'alta del Centre de Gestió Cadastral (model 900D).
- Escriptura de declaració d'obra nova.
Un cop presentada la documentació, es farà arribar la carta pagament a la persona sol·licitant per tal que faci la liquidació de la taxa corresponent.
Qui té l'obligació de tramitar en línia?
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
Quan es fa?
El tràmit es pot fer durant tot l'any.
Quin cost té?
L'import de la taxa a pagar varia en funció del concepte:
Concepte | Import |
---|---|
Grups d'habitatges en pisos o apartaments en blocs, per cada pis o apartament | 38,40 euros |
Edificis destinats a un sol habitatge | 47,80 euros |
Restaurants cafeteries i similars i comerços subjectes a l'IAE | 47,80 euros |
Tota classe de magatzems destinats a la indústria i el comerç | 47,80 euros |
Tot tipus de garatges i trasters | |
a) Fins a tres vehicles o places per habitatge | 47,80 euros |
b) Amb capacitat superior a tres vehicles o places, per plaça addicional | 38,40 euros |
c) Per cada traster | 38,40 euros |
Per piscina | 47,80 euros |
Temps de tramitació
La comunicació es tramita en el termini d'1 mes, com a màxim. Si no es denega expressament, s'entén que la comunicació està atorgada passat aquest període.
Representació
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
- Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
- Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
- Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Normativa associada
- Decret legislatiu 1/2010, del 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, modificat per la Llei 3/2012 del 22 de febrer
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística
- Ordenança fiscal número 9. Taxa per llicències urbanístiques
Observacions
S'ha de demanar la primera utilització d'edificis dins el mes següent a la data d'acabament de les obres.
Caldrà aportar una còpia dels poders en el cas d'actuar en representació d'una persona jurídica. En el cas d'actuar en representació d'una altra persona física, s'haurà d'aportar els poders o una autorització per escrit i signada per la persona representada.
Podrà requerir-se altra documentació si es considera necessària en casos particulars o com a resultat de l'aplicació de normativa específica.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Documents
Com es fa la tramitació en línia?
1 Ompliu el model de sol·licitud i el deseu al vostre ordinador
2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF
3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud que heu desat anteriorment i també la resta de documents
5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia