Per fer un tràmit a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) els dimarts a la tarda (a partir de les 13.00h) cal demanar cita prèvia. Demaneu-la a seu.palafrugell.cat/tramits/cita-previa o trucant al telèfon 972 613 100

Bonificació de l'Impost de Vehicles per a vehicles històrics o clàssics

En termini

Què és?

Es tracta d'una bonificació de l'Impost de Vehicles de la qual en poden gaudir els titulars de vehicles clàssics o que tinguin la consideració de vehicle històric. La bonificació que aplica l'Ajuntament de Palafrugell a l'impost és del 100%.

Qui ho pot demanar?

Ho poden demanar les persones titulars d'un vehicle que compleixi amb alguna d'aquestes dues condicions:

  1. Que tingui la consideració de vehicle històric per part de la Direcció General de Trànsit (DGT), d'acord amb el que estableix el Reial Decret 1247/1995:
    • Que tingui més de 30 anys d'antiguitat
    • O bé que tingui un interès especial
    • O bé que sigui un vehicle de col·lecció
  2. Que sigui un vehicle clàssic que compleixi amb els següents requisits:
    • Que tingui més de 40 anys d'antiguitat
    • I que disposi del certificat d'idoneïtat a efectes de l'impost sobre les emissions de diòxid de carboni dels vehicles de tracció mecànica, emès pel club o associació automobilística corresponent i validat per la Federació Catalana de Vehicles Històrics

Per gaudir d’aquesta bonificació, la persona titular del vehicle haurà de constar com a titular d'almenys un altre vehicle que sí tributi per aquest impost.

Com es fa?

El tràmit es pot fer presencialment (només en el cas de les persones físiques) o bé en línia des d'aquesta mateixa pàgina.

Abans de demanar aquesta bonificació, cal que:

  • Si és un vehicle històric, que tingui la consideració de vehicle històric per part de la DGT.
  • Si és un vehicle clàssic, que tingui el certificat d'idoneïtat a efectes de l'impost sobre les emissions de diòxid de carboni dels vehicles de tracció mecànica, emès pel club o associació automobilística corresponent i validat per la Federació Catalana de Vehicles Històrics.

Qui té l'obligació de tramitar en línia?

Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.

On es fa presencialment?

Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC)

Plaça de l'Església, 8 (Can Rosés)
17200 Palafrugell

Horari

Dilluns, dimecres, dijous i divendres, de 08.30 a 13.00 h
Dimarts, de 08.30 a 18.00 h (excepte Setmana Santa, juliol, agost i Nadal, que serà fins a les 13.00 h)
Per ser atès/a els dimarts a la tarda, a partir de les 13.00h, cal demanar cita prèvia

Quan es fa?

La bonificació s'ha de demanar abans del 31 de desembre de cada any.

Quin cost té?

El tràmit és gratuït.

Temps de tramitació

El termini màxim per resoldre una sol·licitud, si en el seu procediment no s'indica el contrari, és de tres mesos a comptar des de la data de presentació de la mateixa.

Representació

Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:

  • Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
  • Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
  • Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.

La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.

Observacions

La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.

Com es fa la tramitació en línia?

1 Ompliu el model de sol·licitud i el deseu al vostre ordinador

2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF

3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)

4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud que heu desat anteriorment i també la resta de documents

5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia

Tramitació en línia

Heu de presentar documents grans?

Presentació de documents de més de 50 Mb

Darrera actualització

dilluns, 08 gener 2024 10:30

Teniu problemes a l'hora de fer un tràmit en línia? Consulteu les Preguntes més freqüents

Ajuntament de Palafrugell

Calella, Llafranc, Llofriu, Tamariu

Carrer Cervantes, 16 · 17200 Palafrugell
972 613 100 ·  ajuntament@palafrugell.cat
P1712400I

Mapa d'ubicació de l'Ajuntament de Palafrugell

No heu trobat el que buscàveu?

Ajuntament de Palafrugell
Institut de Promociò Econòmica de Palafrugell
Museu del Suro de Palafrugell
Fundació Palafrugell Gent Gran
Unió Europea FEDER
Diputació de Girona
Segell Premi Administració Oberta 2023
Segell Premi Administració Oberta 2022
Segell Premi Administració Oberta 2019
Segell Premi Administració Oberta 2018
Segell Infoparticipa 2014
Llicència Creative Commons