Ocupació temporal de la via pública per a la instal·lació de casetes de venda de pirotècnia
Què és?
És el tràmit necessari per obtenir la llicència, atorgada mitjançant sorteig, per a l'ocupació temporal de la via pública per a la instal·lació de casetes de venda de pirotècnia, amb motiu de les revetlles de Sant Joan i de Sant Pere.
Qui ho pot demanar?
Les persones físiques o jurídiques, amb plena capacitat d'obrar, que no es trobin afectades per cap dels supòsits de prohibició per a contractar amb les administracions públiques, i que compleixin amb els requisits següents:
- Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Palafrugell, l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) i al corrent amb les seves obligacions amb la Seguretat Social
- No haver estat titular d'una llicència d'ocupació atorgada pel mateix objecte que hagués estat revocada per incompliment de les condicions de la mateixa, en els cinc anys immediatament anteriors
- Estar donat d'alta en l'epígraf fiscal 659.6 del Cens d'empresaris d'hisenda des de l'adjudicació i mentre s'exerceixi l'activitat de venda de pirotècnia
- Disposar, abans d'iniciar l'activitat, de la llicència de la Delegació del Govern a Catalunya (Subdelegació del Govern a Girona) referent a la venda al públic d'articles pirotècnics, complint tots els requisits que estableixin les reglamentacions específiques aplicables a l’activitat
La caseta a instal·lar, ha de tenir una mida màxima de 6 metres d'amplada per 2,30 metres d'alçada, de tipus M (sense magatzem) i ha de complir amb totes les especificacions del Reglament d'articles pirotècnics i cartutxeria.
Com es fa?
El tràmit es pot fer presencialment (només en el cas de les persones físiques) o bé en línia des d'aquesta mateixa pàgina. La documentació que cal presentar és la següent:
- Model de sol·licitud
- Declaració responsable per a persones físiques o jurídiques
Qui té l'obligació de tramitar en línia?
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
Quan es fa?
La presentació de les sol·licituds es podrà fer del 14 al 28 de maig de 2025, ambdós inclosos.
Quin cost té?
La persona que obtingui la llicència haurà de fer el pagament de la taxa establerta a l'Ordenança Fiscal número 15, article 6.1.2.3 denominada Taxa per instal·lació de parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions situats en terrenys d'ús públic.
Temps de tramitació
1 mes com a màxim.
Representació
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
- Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
- Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
- Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Normativa associada
- Reial decret 989/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament d'articles pirotècnics i cartutxeria
- Ordenança municipal reguladora de l'ocupació de la via pública
- Ordenança fiscal número 15, taxa per utilització privativa o aprofitament especial del domini públic local
- Llei 9/2017,de 8 de novembre, de contractes del sector públic
- Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament general de contractes de les administracions públiques (RGCAP)
- Llei 18/2017, d'1 d'agost, de comerç, serveis i fires
Observacions
Les llicències s'atorguen per 2 anualitats (temporades), prorrogables per 2 anualitats més, prèvia petició de la persona interessada.
El muntatge de les casetes no podrà ser abans del dia 13 de juny de cada anualitat (temporada), i la instal·lació es podrà fer entre el 14 i 20 de juny.
El desmuntatge s'haurà de fer com a màxim fins al dia 1 de juliol (inclòs) de cada temporada (anualitat).
El període de la llicència comprendrà, com a màxim, del dia 14 al 30 de juny de cada anualitat. L'horari màxim autoritzat d'obertura durant aquest període serà de 09 a 22 h, i les vigílies i festius fins a les 23 h.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Documents
Com es fa la tramitació en línia?
1 Ompliu el model de sol·licitud i el deseu al vostre ordinador
2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF
3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud que heu desat anteriorment i també la resta de documents
5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia