Bonificació de l'Impost de Vehicles per a vehicles elèctrics, híbrids o no contaminants
Què és?
Es tracta d'una bonificació de l'Impost de Vehicles (IVTM) de l'Ajuntament de Palafrugell, de la qual en poden gaudir els titulars de vehicles elèctrics, híbrids o que utilitzin com a combustible el gas natural, el gas natural comprimit (GNC) o bé el gas liquat del petroli (GLP).
La bonificació que aplica l'Ajuntament de Palafrugell a l'impost és del 75% per als vehicles que disposin del distintiu ambiental zero emissions creat per la Direcció General de Trànsit (DGT), i del 50% per als vehicles que disposin del distintiu ambiental eco creat per la Direcció General de Trànsit (DGT).
El distintiu ambiental zero emissions inclou els vehicles elèctrics, mentre que el el distintiu ambiental eco inclou els vehicles híbrids i els que utilitzen com a combustible el gas natural, el gas natural comprimit (GNC) o bé el gas liquat del petroli (GLP).
Qui ho pot demanar?
Les persones que siguin titulars d'un vehicle elèctric, híbrid o que utilitzi com a combustible el gas natural, el gas natural comprimit (GNC) o bé el gas liquat del petroli (GLP).
Com es fa?
El tràmit es pot fer presencialment (només en el cas de les persones físiques) o bé en línia des d'aquesta mateixa pàgina.
Cal adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:
- Còpia del permís de circulació del vehicle
Qui té l'obligació de tramitar en línia?
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
Quan es fa?
Cal demanar-ho abans del 31 de desembre de cada any.
Quin cost té?
El tràmit és gratuït.
Temps de tramitació
El termini màxim per resoldre una sol·licitud, si en el seu procediment no s'indica el contrari, és de tres mesos a comptar des de la data de presentació de la mateixa.
Representació
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
- Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
- Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
- Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Normativa associada
Observacions
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Documents
Enllaços
Com es fa la tramitació en línia?
1 Ompliu el model de sol·licitud i el deseu al vostre ordinador
2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF
3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud que heu desat anteriorment i també la resta de documents
5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia