Ocupació de la via pública per realitzar filmacions, gravacions i fotografia publicitària
Què és?
És la sol·licitud de permís per poder fer filmacions i/o fotografies als equipaments municipals i/o que suposin una ocupació efectiva de l'espai públic.
Qui ho pot demanar?
Poden sol·licitar-ho tant les persones particulars, com les productores o empreses audiovisuals, les escoles de cinema, els estudis de fotografia, o una persona representant degudament autoritzada.
Com es fa?
El tràmit es pot fer presencialment (només en el cas de les persones físiques) o bé en línia des d'aquesta mateixa pàgina. Cal aportar la documentació següent:
- Model de sol·licitud
- Croquis de l'ocupació, reserva d'aparcament o altres (si escau)
- Llistat de matrícules dels vehicles que es pretenen autoritzar per a la circulació en zona restringida als nuclis urbans (si escau)
Qui té l'obligació de tramitar en línia?
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
Quan es fa?
El tràmit es pot fer durant tot l'any.
Quin cost té?
Si l'activitat es fa amb una finalitat comercial, cal fer el pagament de la taxa que està regulada a l'ordenança fiscal número 15 (article 6è, apartat número 6). Per a l'exercici 2021, la taxa és 434,10 euros/dia.
És obligatori fer el pagament de la taxa abans de la l'inici del rodatge o sessió. El pagament es farà seguint les instruccions que es detallin en el full de liquidació de la taxa, i que es notificarà a la persona interessada.
Temps de tramitació
Tres mesos, com a màxim.
Representació
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
- Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
- Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
- Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Normativa associada
Observacions
Si l'ocupació es troba dins del Domini Marítimo Terrestre (DMT), caldrà obtenir, prèviament, l'autorització del Servei del Litoral de la Generalitat de Catalunya.
Per veure si es troba en DMT, es pot utilitzar el Visor de Costes de la Generalitat de Catalunya.
Durant els mesos de juliol i agost, es restringiran les activitats autoritzables a les platges i en cap cas es podrà limitar l'accés al públic a les mateixes.
Podrà requerir-se altra documentació si es considera necessària en casos particulars o com a resultat de l'aplicació de normativa específica.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius ni, per tant, pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Documents
Com es fa la tramitació en línia?
1 Ompliu el model de sol·licitud i el deseu al vostre ordinador
2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF
3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud que heu desat anteriorment i també la resta de documents
5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia