Certificat digital idCAT
En termini
Què és?
Els tràmits en línia que ofereixen les diferents administracions públiques requereixen un sistema d'autenticació, és a dir, que es verifiqui la identitat de la persona que vol realitzar el tràmit.
Aquesta identificació es pot fer mitjançant el certificat digital idCAT. Aquest certificat, que es pot sol·licitar a l'Ajuntament de Palafrugell, permet realitzar tràmits i gestions que necessiten autenticació com la presentació de la declaració de la renda a l'Agència Tributària o bé demanar un informe de vida laboral a la Seguretat Social.
D'aquesta manera, es garanteix que la validesa jurídica dels tràmits sigui la mateixa que en el tràmit presencial.
Qui ho pot demanar?
Qualsevol persona física major d'edat que hi estigui interessada. Cal tenir present que el certificat digital idCAT no és per a persones jurídiques.
Com es fa?
Per obtenir el certificat digital idCAT és necessari dirigir-se a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l'Ajuntament, doncs cal comprovar la identitat de la persona sol·licitant.
La petició inicial del certificat es pot fer de dues maneres:
- Accedir al web de l'idCAT i omplir les dades de la sol·licitud
- Dirigir-se directament a l'OAC i donar les dades allà
Quan es fa?
El tràmit es pot fer durant tot l'any.
Quin cost té?
El tràmit és gratuït.
Temps de tramitació
Des del moment en què la persona es dirigeix a l'OAC per completar la seva petició i es comprova la seva identitat, ja es pot baixar el certificat digital al seu dispositiu.
Observacions
El certificat digital es lliura en programari. L'usuari l'ha de baixar del lloc web de l'idCAT una vegada s'hagi dirigit a l'OAC.
El certificat pot funcionar en qualsevol ordinador que disposi d'un sistema operatiu Windows, Mac o Linux. Consulteu les instruccions per baixar i instal·lar l'idCAT.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Enllaços
Com es fa la tramitació en línia?
1 Accediu a la tramitació en línia
2 Ompliu i envieu el formulari en línia
3 Dirigiu-vos a l'OAC de l'Ajuntament, amb cita prèvia, per tal de comprovar la vostra identitat
4 Una vegada comprovada la vostra identitat, ja podreu baixar i instal·lar el certificat al vostre ordinador