Obtenció de cartes de pagament
Què és?
Es tracta de l'obtenció del document per tal de poder fer el pagament d'un impost o d'una taxa municipal.
Si el pagament de l'impost o la taxa ja està domiciliat a una entitat bancària, no caldria obtenir la carta de pagament.
Qui ho pot demanar?
Qualsevol persona física o jurídica que hagi de pagar un impost o bé una taxa.
Com es fa?
L'obtenció de la carta de pagament es fa a través de la Carpeta ciutadana d'aquesta mateixa Seu electrònica.
Per accedir a la Carpeta ciutadana, és necessari disposar de qualsevol dels sistemes d'identificació següents:
Quan es fa?
L'obtenció de la carta de pagament es pot fer des de l'inici del període de pagament de l'impost o la taxa corresponent, fins abans del seu pas a la via executiva.
Quin cost té?
L'obtenció de la carta de pagament no té cap cost.
Temps de tramitació
La carta de pagament s'obté immediatament a la Carpeta ciutadana, des del moment en que s'inicia el termini de pagament de l'impost o la taxa.
Observacions
En el cas dels impostos domiciliats amb pagament fraccionat, com és el cas de l'Impost sobre Béns Immobles (IBI), només es pot obtenir a la Carpeta ciutadana la carta de pagament de la primera fracció, no de la segona fracció.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius ni, per tant, pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Enllaços
Com es fa la tramitació en línia?
1 Accediu a la Carpeta ciutadana (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
2 Un cop dins, feu clic a l'apartat Rebuts
3 Escolliu l'any per al qual voleu obtenir la carta de pagament
4 Feu clic al botó per obtenir la carta de pagament de l'impost o taxa que correspongui