- Inici
- Tràmits
- Habitatge
- Posar un habitatge en lloguer a través de la Borsa de Mediació per al Lloguer Social
Posar un habitatge en lloguer a través de la Borsa de Mediació per al Lloguer Social
Què és?
L'Oficina Municipal d'Habitatge ofereix el servei de Borsa d'Habitatges de Mediació Social, on l'oferta i la necessitat de lloguer d'habitatges van acompanyades de la garantia, per part de l'Administració Pública, de vetllar pels interessos de les persones que posen el seu habitatge en lloguer.
Avantatges per a la persona propietària
- Bonificació del 60% en l'Impost sobre Béns Immobles (IBI)
- Acompanyament gratuït en la redacció i signatura del contracte i en la gestió de l'Avalloguer (cobertura a persones propietàries per al cobrament de rendes de lloguer)
- Assegurança multirisc i jurídica de l'habitatge
- Seguiment del contracte i manteniment de l'habitatge
- Recerca i selecció de la persona llogatera per a l'habitatge
- Mediació entre la persona propietària i la persona llogatera
- Assessorament tècnic i jurídic en matèria d'habitatge
Avantatges per a la persona llogatera
- Atenció personal i individualitzada
- Selecció de l'habitatge que s'ajusta més a les característiques de la persona llogatera
- Informació i assessorament a les persones llogateres dels seus drets i els seus deures
- Garantia que l'habitatge compleix les condicions mínimes d'habitabilitat
Qui ho pot demanar?
Ho poden demanar les persones que siguin propietàries de l'habitatge que es vol posar en lloguer a través de la borsa.
Com es fa?
La sol·licitud es poden tramitar en línia, utilitzant l'enllaç que hi ha en aquesta mateixa pàgina, o bé de manera presencial a l'Oficina Municipal d'Habitatge o a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC).
Qui té l'obligació de tramitar en línia?
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
On es fa presencialment?
Oficina Municipal d'Habitatge (OMH)
Carrer de Martí Jordi Frigola, locals 38 i 39 (Centre Comercial Les Palmeres)
17200 Palafrugell
Horari
De dilluns a divendres, de 9 a 13 hDimarts a la tarda, de 14.30 a 18 h a l'OAC amb cita prèvia (excepte del 15 de juny al 15 de setembre)
- Telèfon 972 300 708
Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC)
Plaça de l'Església, 8 (Can Rosés)
17200 Palafrugell
Horari
Dilluns, dimecres, dijous i divendres, de 08.30 a 13.00 hDimarts, de 08.30 a 18.00 h (excepte Setmana Santa, juliol, agost i Nadal, que serà fins a les 13.00 h)
Per ser atès/a els dimarts a la tarda, a partir de les 13.00h, cal demanar cita prèvia
Quan es fa?
Aquest tràmit es pot fer durant tot l'any.
Quin cost té?
Aquest tràmit és gratuït.
Temps de tramitació
El termini de concessió de les subvencions varia en funció del tipus de subvenció que es demani.
Representació
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
- Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
- Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
- Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Normativa associada
Observacions
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Documents
Com es fa la tramitació en línia?
1 Si heu d'adjuntar documents, els escanegeu (PDF) i els deseu al vostre ordinador
2 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
3 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud