Casament civil
Què és?
Les parelles poden contraure matrimoni civil a l'Ajuntament de Palafrugell oficiat per l'alcalde/essa o un/a regidor/a (sempre amb delegació expressa de l'alcalde/essa).
Per a la celebració d'un casament civil, en primer lloc, cal iniciar la tramitació de l'expedient de casament civil al Jutjat o a la Notaria corresponent. És a dir, al Jutjat o a la Notaria del municipi on estiguin empadronades les persones sol·licitants.
En el cas d'estar empadronades al municipi de Palafrugell, les persones sol·licitants poden dirigir-se a:
Jutjat de Pau de Palafrugell
Carrer Joan Fuster, 38 (urbanització Bòbila Nova)
Telèfon 972 306 935
Horari de 09.00 a 14.00 h de dilluns a divendres
Notaria de Palafrugell
Avinguda de la Generalitat, 24-30
Telèfon 972 307 851
Horari de 09.00 a 14.00 h de dilluns a divendres, i de 16.00 a 19.00 h de dimarts a dijous (excepte els mesos de juliol i agost en què l'horari és de 08.00 a 15.00 h de dilluns a divendres)
Qui ho pot demanar?
Poden sol·licitar casar-se a l'Ajuntament de Palafrugell:
- Persones empadronades a Palafrugell (un dels dos membres de la parella).
- Persones nascudes a Palafrugell (un dels dos membres de la parella). S'haurà d'acreditar mitjançant certificat de naixement.
- Persones amb segona residència al municipi o que un dels progenitors de la parella disposi d'una segona residència al municipi. S'haurà d'acreditar amb una nota simple del Registre de la Propietat de Palafrugell.
Totes elles hauran de disposar, prèviament, de l'autorització del Jutjat o bé de la Notaria per casar-se.
Com es fa?
Es pot tramitar en línia, seguint les instruccions que trobareu en aquesta mateixa pàgina, o bé es pot tramitar presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), a la plaça de l'Església, 8 de Palafrugell, aportant la documentació següent:
- Model de sol·licitud, tot indicant les dades dels contraents, dels testimonis, el dia, l'hora i el lloc de la cerimònia, el nom del Jutjat o de la Notaria on s'ha iniciat l'expedient de casament i el número d'expedient.
Quan es fa?
El tràmit es pot demanar durant tot l'any, però cal tenir present que els casaments a l'edifici de Can Bech (seu de l'Ajuntament) es fan dimecres i divendres al migdia (de 12 a 14 hores); i dissabte al matí (de 10 a 13 hores) i a la tarda (de 17 a 19 hores), excepte festius.
Cal tenir en compte que la instància de sol·licitud del casament civil (presencial o telemàtica) s'ha de presentar amb 2 mesos d'antelació a la data del casament.
Per consultar la disponibilitat de dates cal trucar al telèfon 972 613 100 extensió 1232 o a través del correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..
Quin cost té?
La taxa per prestació del servei per oficiar el casament és de 60 euros, si la tramitació de l'expedient s'ha iniciat al Jutjat de Pau de Palafrugell o a la Notaria de Palafrugell, o bé de 200 euros en cas contrari. Aquest import s'ha de pagar una vegada es lliuri, per part de l'Ajuntament, el corresponent full de liquidació.
Temps de tramitació
Un termini de 2 mesos.
Representació
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
- Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
- Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
- Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Normativa associada
Observacions
La sol·licitud a l'Ajuntament no està vinculada amb la tramitació que s'ha de seguir al Jutjat o a la Notaria corresponent.
L'alcalde/essa pot delegar la celebració de l'acte en un/a regidor/a.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
Com es fa la tramitació en línia?
1 Ompliu el model de sol·licitud i el deseu al vostre ordinador
2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF
3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud que heu desat anteriorment i també la resta de documents
5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia