Ordenança fiscal reguladora de la gestió i recaptació de tributs municipals i altres ingressos de dret públic. Títols I i II

Títol I. Normes generals

Article 1. Objecte

1. La present Ordenança general, dictada a l'empara del que preveuen l'article 106.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, els articles 11, 12.2 i 15.3 del text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març (TRHL), i la Disposició addicional quarta, apartat 3 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, conté normes comuns, tant substantives com de procediment, que es consideraran part integrant de les Ordenances fiscals i dels Reglaments Interiors que es puguin dictar relatius a la gestió, recaptació i inspecció dels ingressos de dret públic municipals.

2. Aquesta Ordenança es dicta per a:

  1. Desplegar allò que es preveu a la Llei General Tributària en aquells aspectes referents als procediments tributaris de gestió, inspecció i recaptació, portats a terme per aquest Ajuntament.
  2. Regular aquells aspectes procedimentals que puguin millorar i simplificar la gestió, de possible determinació per l'Ajuntament.
  3. Regular aquells aspectes comuns a diverses ordenances fiscals i evitar-ne així la reiteració.
  4. Regular les matèries que necessitin concreció o desenvolupament per part de l'Ajuntament.
  5. Informar als ciutadans de les normes i procediments, el coneixement dels quals pugui facilitar el compliment de les seves obligacions tributàries.

Article 2. Àmbit d'aplicació

1. La present ordenança s'aplicarà a la gestió dels ingressos de Dret públic llur titularitat correspon a l'Ajuntament, o als seus Organismes Autònoms.

2. Quan l'Ajuntament hagi delegat en la Diputació de Girona la gestió i/o la recaptació dels ingressos, les actuacions que ha de dugui a terme la Diputació de Girona es regiran per la pròpia normativa.

3. Per decret de l'Alcalde es podran dictar disposicions interpretatives i aclaridores d'aquesta Ordenança i de les Ordenances reguladores de cada ingrés.

Article 3. Òrgans de recaptació

1. La gestió de recaptació dels crèdits tributaris i qualssevol altres de dret públic que no hagin estat expressament delegats a altres institucions la portaran a terme el servei de recaptació de l'Ajuntament, i correspondrà als òrgans i al personal que hi és adscrit l'exercici de les competències i funcions previstes legalment.

Article 4. Sistema de recaptació

1. La recaptació de tributs i altres ingressos de dret públic municipals es realitzarà en període voluntari a través de les entitats col·laboradores o altres mitjans tècnics, que es ressenyaran en el document notificació remès al domicili del subjecte passiu; aquest document serà apte i suficient per a permetre l'ingrés en entitats col·laboradores.

2. En el cas de tributs i preus públics periòdics, el document del deute, informatiu, que podrà ser utilitzat com a document de pagament, es remetrà per correu ordinari, sense justificant de recepció, ja que no és preceptiu poder acreditar la recepció per part del subjecte passiu.

3. En els supòsits de tributs de venciment periòdic, una vegada notificada l'alta en el corresponent registre, les quotes successives hauran de ser satisfetes en els terminis fixats en el calendari de cobrança, sense que sigui oposable a l'inici de la via de constrenyiment la no recepció del document de pagament.

4. En el cas de deutes singulars, la notificació de la liquidació aprovada per l'ens competent, es practicarà per qualsevol mitjà que permeti tenir constància de la recepció.

Si no es reben aquests documents, el contribuent pot sol·licitar un duplicat a l'Ajuntament.

Article 5. Domiciliació bancària

1. Amb caràcter general, el pagament dels tributs locals de venciment periòdic es farà mitjançant domiciliació bancària, sense cap cost per als obligats.

2. Es potenciarà la domiciliació bancària mitjançant una campanya que en divulgui els avantatges.

3. En els supòsits de rebuts domiciliats, no es remetrà al domicili del contribuent el document de pagament; alternativament, les dades del deute s'incorporaran en el suport magnètic que origini el corresponent càrrec bancari, i l'entitat financera haurà d'expedir i remetre el comprovant de càrrec al compte.

4. Per tal d'informar els contribuents que tinguin domiciliats els seus rebuts, es podran enviar avisos al telèfon mòbil advertint-los de la data concreta en què es farà el càrrec en compte.

A aquest efectes, serà suficient que l'interessat s'inscrigui en el sistema d'alertes que es pugui establir per l'Ajuntament.

5. Si, verificat el càrrec al compte del contribuent, aquest el considerés improcedent, podrà ordenar-ne la devolució. En aquest cas l'Ajuntament valorarà l'anul·lació de la devolució.

Es podrà sol·licitar la domiciliació, personalment, en les entitats bancàries col·laboradores, o a l'Ajuntament.

Article 6. Entitats col·laboradores

1. Són col·laboradores en la recaptació les entitats de dipòsits autoritzades per a exercir aquesta col·laboració.

2. L'autorització de noves entitats col·laboradores haurà de ser aprovada per la Junta de Govern, autorització que haurà de recaure en una entitat de dipòsit.

3. Les funcions a realitzar per les entitats de dipòsit col·laboradores en la recaptació són les següents:

3.1 Recepció i custòdia de fons lliurats per part de qualsevol persona, com a mitjà de pagament dels crèdits municipals, sempre que s'aporti el document expedit per l'Ajuntament, i el pagament tingui lloc en les dates reglamentades.

3.2 Prestar el servei de caixa durant tot l'horari comercial establert. Les entitats col·laboradores admetran els esmentats ingressos tots els dies que siguin laborables per aquestes i durant totes les hores de caixa, abonant-los seguidament en el corresponent compte restringit. El compliment d'aquest requisit serà objecte de comprovació periòdic per part d'aquest Ajuntament.

3.3 Les entitats bancàries situaran en comptes restringits dels quals sigui titular l'Ajuntament, els fons procedents de la recaptació.

3.4 Gravació puntual de les dades que permetin identificar el deute satisfet i la data de pagament. Transmissió diària per mitjà informàtic convingut de les dades relatives a la recaptació efectuada en les diferents sucursals de l'entitat bancària durant aquell dia.

3.5 Transferència dels fons recaptats en les dates establertes als convenis signats, en desenvolupament de les normes reguladores de la col·laboració per part de les entitats de dipòsit.

4. De conformitat amb el que preveu el Reglament general de recaptació, la col·laboració per part de les entitats de dipòsit serà gratuïta. En cas que les entitats col·laboradores o altres entitats amb les que es pugui convenir mitjans de pagament dels tributs, requereixin comissions o recàrrecs per pagaments a efectuar en metàl·lic aquests no seran a càrrec de l'Ajuntament ni tindran la consideració de preu de servei.

5. Les entitats col·laboradores de la recaptació hauran d'ajustar estrictament les seves actuacions a les directrius contingudes a l'acord d'autorització, en el qual necessàriament haurà de preveure's l'exigència de responsabilitat per al supòsit d'incompliment d'aquestes normes.

6. D'acord amb l'article 9 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals s'estableix una bonificació pels contribuents que domiciliïn el pagaments dels tributs de meritació periòdica i notificació col·lectiva següents:

Padrons de notificació col·lectiva Bonificació sobre la quota
Impost sobre Béns Immobles (IBI) de naturalesa urbana 1 %
Impost sobre Béns Immobles (IBI) de naturalesa rústica 1 %
Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica (IVTM) 5 %
Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE) 2 %
Taxa per a la recollida d'escombraries 2 %
Taxa per a l'entrada i sortida de vehicles 2 %
Taxa per a la conservació del Cementiri 2 %

Article 7. Obligats al pagament

1. En primer lloc, estan obligats al pagament com deutors principals, entre d'altres:

1.1 Els subjectes passius dels tributs, ja siguin contribuents o substituts.

1.2 Els successors.

1.3 Els infractors, per les sancions pecuniàries.

2. Si els deutors principals, referits en el punt anterior, no compleixen la seva obligació, estaran obligats al pagament els subjectes següents:

2.1 Els responsables solidaris.

2.2 Els responsables subsidiaris, prèvia declaració de fallits dels deutors principals.

3. Quan siguin dos o més els responsables solidaris o subsidiaris d'un mateix deute, aquest podrà exigir-se íntegrament a qualsevol d'ells.

4. La concurrència de diversos obligats tributaris en el mateix pressupost d'una obligació determinarà que, quedin solidàriament obligats davant l'administració tributària al compliment de totes les prestacions, llevat que, per llei es disposi expressament altra cosa.

5. Quan l'Ajuntament només conegui la identitat d'un titular practicarà i notificarà les liquidacions tributàries a nom d'aquest, qui vindrà obligat a satisfer-les si no sol·licita la seva divisió. A tal efecte, perquè procedeixi la divisió serà indispensable que el sol·licitant faciliti les dades personals i el domicili dels restants obligats al pagament, així com, la proporció en què cadascun d'ells participi en el domini, o dret transmès.

6. En l'àmbit dels ingressos de dret públic no tributaris, seran obligats al pagament les persones físiques, jurídiques, o entitats designades com a tals en la normativa específica. En defecte d'aquesta normativa, s'aplicarà lo disposat en els apartats anteriors.

Article 8. Comunitats de béns

1. En els tributs municipals, quan així ho prevegi la legislació d'Hisendes Locals, tindran la condició d'obligats tributaris les herències jacents, comunitats de béns i d'altres entitats que, sense personalitat jurídica, constitueixen una unitat econòmica o un patrimoni separat, susceptibles d'imposició.

A aquests efectes, s'entendrà que existeix unitat econòmica quan els comuners o copartícips de les entitats citades duguin a terme l'explotació econòmica del bé o activitat que conjuntament posseeixen.

2. Amb caràcter general, els copartícips o cotitulars de les entitats jurídiques o econòmiques a què es refereix l'article 35.4 de la Llei General Tributària (LGT) respondran solidàriament, i en proporció a les seves respectives participacions, de les obligacions tributàries de les esmentades entitats.

3. En relació a l'impost sobre béns immobles, quan els copartícips de les entitats a què es refereix l'apartat anterior no figurin inscrits com a tals en el cadastre, la responsabilitat s'exigirà per parts iguals, segons resulta de l'article 64.2 del Reial Decret Legislatiu 2/2004.

Article 9. Domicili fiscal i comunicació de les seves modificacions

1. Excepte que, una norma reguli expressament la forma de determinar el domicili fiscal per gestionar un determinat recurs, a efectes recaptatoris, el domicili serà:

1.1 Per les persones físiques, el de la seva residència habitual. Tanmateix, quan les persones físiques desenvolupin principalment activitats econòmiques, es podrà considerar com domicili fiscal el lloc on estigui efectivament centralitzada la gestió administrativa i la direcció de les activitats desenvolupades.

1.2 Per les persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica a què es refereix l'article 35.4 de la LGT, el domicili fiscal serà el seu domicili social, sempre que, en aquest estigui efectivament centralitzada la seva gestió administrativa i l'adreça dels seus negocis. En altre cas, s'atendrà el lloc en el que es porti a terme aquesta gestió o direcció.

1.3 Per les persones o entitats no residents a Espanya que operin mitjançant establiment permanent, s'aplicaran les regles dels apartats anteriors.

2. El contribuent pot designar un altre domicili propi o del seu representant, a fi de rebre les notificacions administratives, mitjançant personació o comunicació fefaent en les oficines de l'Ajuntament.

3. Les persones físiques que hagin d'estar en el cens d'empresaris, professionals i retenidors, així com les persones jurídiques i d'altres entitats hauran de complir, en el termini d'un mes a partir del moment en què es produeixi el canvi de domicili fiscal, l'obligació de comunicar el citat canvi establerta en l'article 48.3 de la LGT.

4. Tractant-se de persones físiques que no hagin de figurar en el cens d' empresaris, professionals i retenidors, la comunicació del canvi de domicili s'haurà d'efectuar, en el termini de 3 mesos des que es produeixi.

5. La comunicació del nou domicili fiscal assortirà efectes, des de la seva presentació respecte a l'Administració tributària a la què s'hagués comunicat. La comunicació del canvi de domicili fiscal a una Administració tributària, només produirà efectes respecte a l'Ajuntament quan aquest canvi sigui conegut per aquest. Fins aquest moment, seran vàlides totes les actuacions i notificacions realitzades en el domicili inicialment declarat a l'Administració tributària actuant.

6. Els obligats tributaris, que no resideixin a Espanya, hauran de designar un representant amb domicili en territori espanyol i comunicar-ho a l'Ajuntament, en cas que no es designi i contin com a titulars d'un immoble a Palafrugell es considerarà per defecte l'adreça de l'immoble.

Article 10. Legitimació per efectuar i rebre el pagament

1. El pagament pot realitzar-se per qualsevol dels obligats i també per terceres persones amb plens efectes extintius del deute.

2. El tercer que ha pagat el deute no podrà sol·licitar de l'Administració la devolució de l'ingrés i tampoc exercir altres drets de l'obligat, sense perjudici de les accions que en via civil poguessin correspondre-li.

3. El pagament del deute haurà de realitzar-se a les entitats designades com col·laboradores per aquest Ajuntament, la relació de les quals consta en el document notificació remesa al contribuent, o per mitjans telemàtics, només excepcionalment podran acceptar-se pagaments a l'oficina de recaptació.

Article 11. Deure de col·laboració amb l'Administració tributària

1. Tota persona natural o jurídica, pública o privada, està obligada a proporcionar a l'Administració tributària municipal les dades i antecedents necessaris per a la cobrança de les quantitats que com ingressos de dret públic aquesta hagi de percebre.. Per tal de poder gaudir de la bonificació o exempció en els tributs municipals el contribuent haurà d'acompanyar els documents acreditatius del compliment dels requisits o bé autoritzar a l'Ajuntament per consultar les dades que es puguin obtenir d'altres administracions públiques.

2. En particular les persones o entitats dipositàries de diners en efectiu o en comptes, valors i altres béns de deutors a l'Administració municipal en període executiu, estan obligades a informar als òrgans de recaptació i a complir els requeriments que, en exercici de les funcions legals, s'efectuïn.

3. L'Ajuntament podrà sol·licitar a altres administracions les dades necessàries, per a identificar els obligats al pagament de recursos públics no tributaris, la recaptació dels quals els competeixi.

4. Tot obligat al pagament d'un deute haurà de manifestar, quan se'l requereixi, béns i drets del seu patrimoni en quantia suficient per cobrir l'import del deute.

5. L'incompliment de les obligacions de prestar col·laboració a què es refereix aquest article podrà originar la imposició de sancions.

6. El termini per aportar la informació sol·licitada serà de 10 dies, a comptar des del següent al de la notificació del requeriment.

Títol II. Procediment de gestió

Capítol I. Tributs de venciment periòdic

Article 12. Ingressos de venciment periòdic

1. En la gestió de les taxes que correspongui així com dels impostos sobre béns immobles, sobre activitats econòmiques i sobre vehicles de tracció mecànica, s'aplicarà les prescripcions contingudes a les seves Ordenances fiscals específiques.

Article 13. Padrons

1. Els padrons es formaran a partir del padró de l'exercici anterior, i s'hi incorporaran les modificacions derivades de la variació de tarifes aprovades a l'ordenança fiscal municipal corresponent i també altres incidències que no constitueixin alteració dels elements essencials determinants del deute tributari i que siguin conegudes per l'Ajuntament.

2. Correspondrà a la Junta de Govern Local l'aprovació dels padrons.

3. Quan els períodes de cobrament de diversos tributs de venciment periòdic siguin coincidents, es podrà exigir el pagament de les quotes respectives mitjançant un rebut únic en el que constaran degudament separats els conceptes d'ingrés.

4. En les taxes per prestació de serveis o aprofitaments especials que s'estenguin a varis exercicis, l'acreditament de la taxa tindrà lloc l'1 de gener de cada any i el període impositiu comprendrà l'any natural, excepte en els supòsits d'inici o cessament en la recepció dels serveis o la utilització privativa o aprofitament especial, en què s'aplicarà, excepte que a l'ordenança fiscal reguladora de la taxa s'estableixi un altra procediment, el previst en els apartats següents:

  1. Quan s'iniciï l'activitat en el primer semestre, s'abonarà en concepte de taxa corresponent a aquell exercici la quota íntegra. Si l'inici de l'activitat té lloc en el segon semestre de l'exercici es liquidarà la meitat de la quota anual.
  2. Si es cessa en l'activitat durant el primer semestre de l'exercici procedirà la devolució parcial de quota (la meitat). Si el cessament té lloc en el segon semestre, no procedirà retornar quantitat alguna.

Article 14. Calendari fiscal

1. El calendari fiscal es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província i en el tauler d'edictes de l'Ajuntament.

2. En la publicació del Calendari fiscal es farà constar el termini d'ingrés dels diferents tributs, els lloca i horari d'ingrés, les modalitats d'ingrés i l'advertència que trancorregut el termini s'iniciarà el procediment de constrenyiment.

3. Del calendari fiscal s'informarà pels mitjans que l'Ajuntament consideri més idoni i en tot cas s'haurà d'incloure a la seu electrònica de l'Ajuntament.

Article 15. Exposició pública de padrons

1. El termini d'exposició pública dels padrons serà de quinze dies i es realitzarà en el tauler d'edictes de l'Ajuntament.

2. L'exposició pública dels padrons hauran d'iniciar-se, abans del primer dia del període de cobrament dels respectius tributs.

3. Les variacions dels deutes i altres elements tributaris originades per l'aplicació de modificacions introduïdes en la llei i les ordenances fiscals reguladores dels tributs, o resultants de les declaracions d'alteració reglamentàries que hagi de presentar el subjecte passiu, seran notificades col·lectivament, a l'empara d'allò que preveu l'article 102 de la Llei general tributària.

4. Contra l'exposició pública dels padrons i de les liquidacions que porten incorporades, es podrà interposar recurs de reposició, previ al contenciós administratiu, en el termini d'un mes a comptar des de la data de finalització del termini d'exposició pública dels corresponents padrons.

Capítol II. Tributs de venciment no periòdic

Article 16. Pràctica de liquidacions

1. En els termes regulats a les ordenances fiscals municipals, i mitjançant l'aplicació dels respectius tipus impositius, es practicaran liquidacions quan, no havent-se establert l'autoliquidació, l'Ajuntament tingui coneixement de l'existència del fet imposable.

Article 17. Presentació de declaracions

1. L'Ajuntament establirà els circuits per a conèixer de l'existència de fets imposables que originen l'acreditament dels tributs municipals.

2. Sense perjudici del previst en el punt anterior, els subjectes passius estan obligats a presentar les declaracions previstes legalment.

3. La manca de presentació de declaracions de forma completa i correcta, necessàries perquè l'Ajuntament pugui practicar la liquidació d'aquells tributs que no s'exigeixen pel procediment d'autoliquidació, constitueix infracció tributària, excepte que l'interessat regularitzi la seva situació sense requeriment de l'Administració.

4. La infracció tributària prevista a l'apartat anterior pot ser lleu, greu o molt greu, conforme el que estableix l'article 192 de la Llei General Tributària i els preceptes de la Secció VI d'aquesta Ordenança.

Capítol III. Notificacions administratives

Article 18. Notificació de les liquidacions de venciment singular

1. En els supòsits de liquidacions de taxes per prestació de serveis, o per autorització per a utilitzar privativament o aprofitar especialment el domini públic, sempre que sigui possible es notificarà personalment al presentador de la sol·licitud.

2. Per a notificar altres liquidacions diferents a les previstes a l'apartat 1) s'expedirà un document de notificació que contindrà els requisits normatius.

3. La notificació es practicarà per qualsevol mitjà que permeti tenir constància de la recepció, així com de la data, la identitat del receptor i el contingut de l'acte notificat.

4. La pràctica de notificacions s'ajustarà al que estableixen la Llei General Tributària, la normativa de desenvolupament i, supletòriament, la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu Comú.

5. Respecte a les notificacions de les liquidacions de venciment singular, de resultar infructuosos dos intents d'entrega personal es deixarà a la bústia avis perquè l'interessat passi per la llista de Correus a recollir la notificació durant el termini de set dies naturals.

Quan la notificació no ha estat rebuda personalment es citarà a l'interessat o el seu representant amb l'objecte de dur a terme la notificació per compareixença, mitjançant anuncis que es publicaran, per una sola vegada per cadascú dels interessats, al Butlletí Oficial de l'Estat. En la publicació constarà la relació de notificacions pendents, amb indicació del subjecte passiu, obligat tributari o representant, procediment que les motiva, òrgan responsable de la seva tramitació, i lloc i termini on s'ha de comparèixer per ser notificat. En tot cas la compareixença es produirà en el termini de quinze dies naturals, a comptar des del següent al de la publicació de l'anunci al Butlletí Oficial de l'Estat. Quan transcorregut el termini indicat no s'hagués comparegut, la notificació s'entendrà produïda a tots els efectes legals des del dia següent al del venciment del termini per comparèixer.

6. Tindrà plena validesa la notificació que es transmeti per mitjans electrònics quan l'interessat hagi designat aquesta via de comunicació per rebre les notificacions, i respecte a aquells obligats tributaris que legalment estiguin obligats a relacionar-se per dits mitjans amb l'administració actuant.

Capítol IV. Concessió de beneficis fiscals

Article 19. Sol·licitud

1. La concessió o denegació de beneficis fiscals es competència de la Junta de Govern Local.

2. Excepte previsió legal expressa en contra, la concessió de beneficis fiscals té caràcter pregat, per la qual cosa hauran de ser sol·licitats.

3. Amb caràcter general, la sol·licitud de beneficis fiscals no tindrà caràcter retroactiu, per la qual cosa començaran a tenir efecte des del moment en què per primera vegada tingui lloc el meritament del tribut amb posterioritat a la data de sol·licitud del benefici fiscal. En tot cas, el benefici s'aplicarà a totes les liquidacions afectades que no hagin adquirit fermesa al moment de la concessió.

4. L'acord de concessió o denegació dels beneficis fiscals de caràcter pregat s'adoptarà en el termini de sis mesos comptats des de la data d'aquella sol·licitud. Si no es dicta resolució en aquest termini, la sol·licitud formulada s'entendrà desestimada.

5. Sense perjudici de l'anterior, per a la concessió de qualsevol dels beneficis fiscals de caràcter pregat, serà condició necessària que el subjecte passiu beneficiat no consti com a deutor amb l'Ajuntament de Palafrugell per cap concepte en fase executiva, excepte si té aprovat un fraccionament o ajornament del deute i l'estigui complint. En tot cas, els interessats que presentin la sol·licitud de bonificació hauran de donar compliment al requisit de no tenir deutes en via executiva o tenir concedit un fraccionament o ajornament del deute abans de la finalització del període voluntari de pagament del tribut sobre el qual es sol·licita el benefici fiscal.

Capítol V. Procediment de revisió

Article 20. Recursos administratius

1. Contra els actes d'aplicació i efectivitat dels ingressos de dret públic municipals, només podrà interposar-se recurs de reposició davant l'òrgan que dictà l'acte administratiu que es reclama.

2. El recurs de reposició s'entendrà desestimat si no ha estat resolt en el termini d'un mes comptat des de la data d'interposició.

3. Als efectes de la no exigència d'interessos de demora a que fa referència l'article 26.4 de la Llei General Tributària, s'entendrà que l'Ajuntament ha incomplert el termini màxim de resolució del recurs de reposició quan hagi transcorregut el termini d'un any des de la seva interposició, sense que hagi recaigut resolució expressa. Aquest termini s'estableix a l'empara de la Disposició addicional quarta, apartat 3 de la Llei General Tributària, i en paritat amb el que preveu dita Llei per a la resolució de les reclamacions econòmico-administratives.

4. Contra la denegació del recurs de reposició pot interposar-se recurs contenciós administratiu en els terminis següents:

  1. Si la resolució ha estat expressa, en el termini de dos mesos comptats des del dia següent a la notificació de l'acord resolutori del recurs de reposició.
  2. Si no hi hagués resolució expressa, en el termini de sis mesos comptats des del dia següent a aquell en què hagi d'entendre's desestimat el recurs de reposició.

5. El termini per a interposar recurs contenciós administratiu contra l'aprovació o la modificació de les Ordenances Fiscals serà de dos mesos comptats des del dia següent a la data de publicació de la seva aprovació definitiva.

Article 21. Revocació d'actes

1. L'Ajuntament podrà revocar els seus actes en benefici dels interessats quan s'estimi que infringeixen manifestament la llei, quan circumstàncies sobrevingudes que afectin una situació jurídica particular posin de manifest la improcedència de l'acte dictat, o quan en la tramitació del procediment s'hagi produït indefensió als interessats.

Es rectificaran en qualsevol moment, d'ofici o a instància de l'interessat, els errors materials, de fet i els aritmètics, sempre que no hagin transcorregut quatre anys des que es va dictar l'acte objecte de rectificació.

2. Tramitat l'expedient en què es justifiqui la necessitat de procedir a la rectificació, el servei competent formularà proposta d'acord rectificatori, que, haurà de ser aprovada pel mateix òrgan que va dictar l'acte objecte de rectificació.

Ajuntament de Palafrugell

Calella, Llafranc, Llofriu, Tamariu

Carrer Cervantes, 16 · 17200 Palafrugell
972 613 100 ·  ajuntament@palafrugell.cat
P1712400I

Mapa d'ubicació de l'Ajuntament de Palafrugell

No heu trobat el que buscàveu?

Ajuntament de Palafrugell
Institut de Promociò Econòmica de Palafrugell
Museu del Suro de Palafrugell
Fundació Palafrugell Gent Gran
Unió Europea FEDER
Diputació de Girona
Segell Premi Administració Oberta 2022
Segell Premi Administració Oberta 2019
Segell Premi Administració Oberta 2018
Segell Premi Administració Oberta 2017
Segell Infoparticipa 2014
Llicència Creative Commons