Es tracta d'un permís per enderrocar total o parcialment un edifici.
Qualsevol persona física o jurídica que hi estigui interessada.
El tràmit es pot fer en línia des d'aquesta mateixa pàgina o bé presencialment (només en el cas de persones físiques). Cal presentar la documentació següent:
Un cop presentada la documentació, es farà arribar la carta pagament a la persona sol·licitant per tal que faci la liquidació de la taxa i de l'impost corresponents.
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
El tràmit es pot fer durant tot l'any.
La taxa que s'ha de pagar per la tramitació de l'expedient és de 162,70 euros. L'Impost sobre Construccions Instal·lacions i Obres (ICIO) correspon a un 4%. Per al càlcul de la base imposable s'aplicarà el major dels càlculs següents:
La llicència es tramita en un termini de 2 mesos, com a màxim.
Amb caràcter general:
En l'àmbit dels nuclis costaners de Calella, Llafranc, Tamariu i Aigua Xelida, així com la zona centre de Palafrugell, afectats per la suspensió de les obres durant la temporada d'estiu, del 24 de juny al 31 d'agost (art. 76 Ordenança municipal del civisme i la convivència), els terminis generals per començar i acabar les obres es veuran incrementats pel període de suspensió que l'afecti.
Pròrrogues:
Ambdós terminis es computen a partir de l'endemà de la notificació de la llicència atorgada i es prorroguen automàticament per la meitat dels terminis fixats si la persona titular de la llicència urbanística ho sol·licita justificadament abans que hagi transcorregut el termini de què es tracti.
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
El pagament de l'autoliquidació no pressuposa en cap cas l'autorització o la concessió de la llicència, sinó la justificació del compliment de l'obligació tributària.
Podrà requerir-se altra documentació si es considera necessària en casos particulars o com a resultat de l’aplicació de normativa específica.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
1 Ompliu el model de sol·licitud i el deseu al vostre ordinador
2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF
3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud que heu desat anteriorment i també la resta de documents
5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia