Es tracta de la llicència per a la tala d'arbres en una finca privada.
Qualsevol persona física o jurídica que sigui titular de la finca i que hi estigui interessada.
El tràmit es pot fer en línia des d'aquesta mateixa pàgina, o bé presencialment (només en el cas de persones físiques).
Cal presentar la documentació següent:
Un cop presentada la documentació, es farà arribar la carta pagament a la persona sol·licitant per tal que faci la liquidació de la taxa i de l'impost corresponents.
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
El tràmit es pot fer durant tot l'any.
L'import de les taxes de tramitació són de 47,80 euros. També es cobrarà un 4% del pressupost del jardiner en concepte d'Impost sobre Construccions Instal·lacions i Obres (ICIO).
La llicència es tramita en el termini d'1 mes, com a màxim.
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Podrà requerir-se altra documentació si es considera necessària en casos particulars o com a resultat de l’aplicació de normativa específica.
En el cas de voler procedir a la tala d'un pi per després plantar-ne un altre, és molt més recomanable plantar un arbre que sigui d'una espècie autòctona de creixement lent (alzina, alzina surera, llorer, arboç). Per a més informació, us podeu posar en contacte amb l'Àrea de Medi Ambient mitjançant el telèfon 972 613 139.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius ni, per tant, pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
1 Ompliu el model de sol·licitud i el deseu al vostre ordinador
2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF
3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud que heu desat anteriorment i també la resta de documents
5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia