Els estrangers comunitaris o no comunitaris amb permís de residència permanent, han de confirmar la seva inscripció al Padró d'habitants cada 3 o 5 anys, en funció de la data d'alta al Registre central d'estrangers. En cas de que, passat aquest termini, no s'efectuï el tràmit, s'iniciarà l'expedient de baixa d'ofici al Padró municipal d'habitants.
Les persones majors d'edat poden demanar la seva confirmació i de la resta de la seva unitat familiar (parella i fills en comú) si totes consten empadronades al mateix domicili.
Les persones majors d'edat poden demanar la confirmació amb autorització expressa per:
També ho poden demanar els representants legals dels menors d'edat o bé de persones incapacitades legalment.
L'Ajuntament remet una carta a aquelles persones estrangeres comunitàries que han de confirmar la seva residència al Padró d'Habitants de Palafrugell i que s'haurà de portar al moment de fer el tràmit.
La documentació per a la tramitació presencial ha de ser original i en suport paper.
Documentació d'identificació personal
Persones majors d'edat:
(*) Document d'identificació personal:
Persones autoritzades:
Persones menors d'edat:
Documentació relativa al domicili
Si és propietària, haurà d'aportar una còpia simple de l'escriptura de propietat, acceptació d'herència, sentència judicial i/o conveni regulador, segons el cas, excepte si ja consta com a titular del rebut de l'IBI (en aquest cas, només caldrà aportar el document d'identitat).
Si és titular del contracte de lloguer, haurà d'aportar l'original del contracte amb una antiguitat mínima de 6 mesos i també haurà d'aportar l'últim rebut de lloguer pagat.
Si no és propietària ni existeix cap contracte de lloguer, haurà d'aportar una autorització signada pel propietari de l'habitatge i fotocòpia del document d'identitat de la persona que l'autoritza.
Si la persona que l'autoritza és la titular del contracte de lloguer, haurà d'aportar una autorització i una còpia del document d'identitat del titular del contracte de lloguer, el contracte de lloguer i l'últim rebut de lloguer pagat.
Les autoritzacions per fer gestions al padró d'habitants seran vàlides:
No s'accepten documents amb signatures escanejades o fotocòpies.
El tràmit es pot fer durant tot l'any.
El tràmit és gratuït.
La confirmació de la inscripció al Padró d'habitants es realitza en el mateix moment en què es demana.
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
L'Ajuntament podrà requerir en qualsevol moment altra documentació acreditativa per comprovar la veracitat de les dades contingudes al padró.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.