Certificat de residència i de convivència

En termini

Què és?

És el document que acredita l'empadronament o la convivència d'una persona tal i com consta en el Padró municipal d'habitants de Palafrugell.

D'altra banda, el certificat d'empadronament històric o de convivència històric, acredita l'empadronament o la convivència d'una persona des del moment de l'alta i, en el cas de trobar-se de baixa, la informació resultant comprendrà els períodes d'alta i de baixa.

Qui ho pot demanar?

Aquelles persones que hi estiguin interessades.

Com es fa?

El tràmit es pot fer presencialment, en línia des d'aquesta mateixa pàgina.

En el cas de venir presencialment, la persona interessada haurà de portar el seu DNI, NIE o Passaport original en vigor, i també ho haurà de portar el representant legal del menor, si és el cas.

Les autoritzacions per fer gestions al padró d'habitants seran vàlides:

  • Presencialment, amb signatures originals dels documents presentats.
  • Electrònicament, només seran vàlids els documents signats amb signatura digital.

No s'accepten documents amb signatures escanejades o fotocòpies.

On es fa presencialment?

Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC)

Plaça de l'Església, 8 (Can Rosés)
17200 Palafrugell

Horari

Dilluns, dimecres, dijous i divendres, de 08.30 a 13.00 h
Dimarts, de 08.30 a 18.00 h (excepte Setmana Santa, juliol, agost i Nadal, que serà fins a les 13.00 h)
Per ser atès/a els dimarts a la tarda, a partir de les 13.00h, cal demanar cita prèvia

Quan es fa?

El tràmit es pot fer durant tot l'any.

Quin cost té?

El Certificat de residència o de convivència és gratuït. Però en cas que sigui un certificat de residència o de convivència històric, l'import de la taxa a liquidar és de 10 euros.

Temps de tramitació

En el cas de venir presencialment, el certificat de residència o convivència estarà disponible en el termini màxim de 2 dies hàbils.

En el cas de fer la petició en línia, el certificat s'enviarà a l'adreça electrònica indicada l'endemà de rebre la sol·licitud.

En el cas del certificat de residència o convivència històric, aquest estarà fet el termini màxim de 5 dies hàbils.

Representació

Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:

  • Inscripció de la representació al Registre d'apoderaments.
  • Presentació per via electrònica del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura electrònica per part del representat.
  • Presentació per via presencial (a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015) del model de representació o bé d'una escriptura de poders amb signatura manuscrita per part del representat.

La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.

Observacions

La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.

Com es fa la tramitació en línia?

1 Si heu d'adjuntar documents, els escanegeu (PDF) i els deseu al vostre ordinador

2 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)

3 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu els documents escanejats (si escau)

4 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia

Tramitació en línia

Heu de presentar documents grans?

Presentació de documents de més de 50 Mb

Darrera actualització

dijous, 26 octubre 2023 10:10