Totes aquelles persones que fixin el seu domicili habitual dins el terme municipal de Palafrugell han d'estar inscrites en el padró municipal d'habitants. Cal empadronar-se per demanar documents oficials i tenir accés als serveis municipals, així com poder exercir el dret de vot.
Qualsevol persona major d'edat que vulgui fixar la seva residència dins el terme municipal de Palafrugell de forma habitual.
El tràmit es pot fer en línia des d'aquesta mateixa pàgina, o bé personalment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament. Cal aportar la documentació que es detalla tot seguit. Els documents s'accepten en les dues llengües oficials, el català i el castellà. En cas contrari, caldrà d'aportar l'original i la traducció feta pel consolat o per un traductor jurat.
Documents d'identificació en vigor de totes les persones majors d'edat afectades pel tràmit, segons sigui el cas:
Documentació d'identificació personal de totes les persones menors d'edat afectades pel tràmit, segons sigui el cas:
Documentació per a persones representants:
Les autoritzacions per fer gestions al padró d'habitants seran vàlides:
No s'accepten documents amb signatures escanejades o fotocòpies.
En cas de separació o divorci:
Altres situacions:
Domicili de propietat:
Si al rebut de l'Impost de béns immobles (IBI) consteu com a titular no heu d'aportar justificació, es comprova d'ofici.
En cas que no consteu al rebut de l'Impost de béns immobles (IBI) com a titular, heu de justificar la propietat amb un dels següents documents:
Domicili de lloguer:
Altres situacions:
En cas de separació o divorci, sentència on es concedeix l'ús i gaudi de l'habitatge a un dels cònjuges, acompanyada d'un dels documents esmentats anteriorment per a l'acreditació del domicili.
Autorització expressa per a la inscripció al domicili, signada original, d'una persona major d'edat, acompanyada d'una fotocòpia del seu document d'identitat on ha de constar la signatura i només pot autoritzar a empadronar-se al domicili:
El tràmit es pot fer durant tot l'any.
El tràmit és gratuït.
L'alta al padró d'habitants es realitza en el mateix moment en què es demana sempre i quan la documentació presentada sigui correcte. En el cas de manca de documentació que acrediti el dret de l'empadronament, es farà la petició per escrit. L'Ajuntament té un termini de 3 mesos per resoldre la petició.
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
La baixa del municipi de procedència s'efectua automàticament en el moment de donar-se d'alta a l'Ajuntament de Palafrugell.
Els estrangers no comunitaris que no disposin de permís de residència permanent, han de renovar la seva inscripció al padró d'habitants cada dos anys.
L'Ajuntament podrà requerir en qualsevol moment altra documentació acreditativa de la residència habitual al domicili per comprovar la veracitat de les dades contingudes al Padró municipal d'habitants.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
1 Ompliu el model de sol·licitud i el deseu al vostre ordinador
2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF
3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud que heu desat anteriorment i també la resta de documents
5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia