Es una sol·licitud de llicència per poder exercir les activitats incloses a l'annex II de la Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats, així com les activitats incloses en l'annex IV de la mateixa llei, en el supòsit que aquestes activitats no estiguin subjectes al règim de llicència per la normativa administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.
Qualsevol persona que vulgui iniciar una activitat de les esmentades en el punt anterior.
El tràmit es pot fer en línia des d'aquesta mateixa pàgina, o bé presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l'Ajuntament de Palafrugell (només en el cas de persones físiques), i cal presentar la documentació següent:
Per a les activitats incloses en els annexos 1 i 2 de la Llei 3/2010, caldrà aportar, abans de l'inici de l'activitat, l'acta de comprovació favorable emesa per una entitat inspectora autoritzada en matèria d'incendis.
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
El tràmit es pot fer durant tot l'any.
L'import a pagar per tramitació de l'expedient és de 2.240,10 euros. La quantia de la taxa a ingressar resultarà d'aplicar sobre l'import establert els següents coeficients correctors, en funció de la superfície construïda del local:
Superfície construïda | Coeficient corrector | Import |
---|---|---|
Fins a 120 m2 | 0,50 | 1.120,05 euros |
De 121 a 250 m2 | 0,75 | 1.680,08 euros |
De 251 a 500 m2 | 1 | 2.240,10 euros |
De 501 a 1.000 m2 | 1,25 | 2.800,12 euros |
Més de 1.000 m2 | 1,50 | 3.360,15 euros |
A més, s'haurà de fer efectiva l'autoliquidació en concepte de taxa per recollida d'escombraries de la nova activitat, la quota a ingressar per aquest concepte es prorrateja en funció dels trimestres naturals, i el seu import depèn del tipus d'activitat a desenvolupar.
El termini màxim per resoldre és de 6 mesos a partir de la data del registre de la sol·licitud.
Aquest termini per resoldre restarà suspès si es demana una esmena o millora de documentació en qualsevol moment de la tramitació, i serà reprès un cop esmenada o millorada la documentació.
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
El pagament de l'autoliquidació no pressuposa en cap la concessió de la llicència, sinó únicament la justificació del compliment de l'obligació tributària.
En el cas de voler instal·lar un rètol caldrà demanar la corresponent llicència a l'Àrea d'Urbanisme.
De conformitat amb la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística, es recorda l'obligatorietat de retolar, com a mínim, en llengua catalana.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
1 Ompliu el model de sol·licitud i el deseu al vostre ordinador
2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF
3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud que heu desat anteriorment i també la resta de documents
5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia