Es considera subvenció qualsevol lliurament de fons realitzat per l'Ajuntament a favor de persones públiques o privades, sempre que el lliurament es realitzi sense contraprestació directa dels beneficiaris i que estigui subjecte al compliment d'una determinada finalitat d'utilitat pública o interès social.
L'Ajuntament de Palafrugell convoca anualment dos tipus de procediments per a la concessió de subvencions:
És la forma ordinària de concessió de les subvencions. Aquest procediment es realitza mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, amb l'objectiu d'establir una prelació entre elles d'acord amb els criteris de valoració prèviament establerts en les bases reguladores i en la convocatòria, i l'adjudicació, dins del crèdit disponible, a favor d'aquelles que hagin obtingut major valoració.
Les subvencions podran atorgar-se directament en els casos següents:
S'exclouen les ajudes d'urgència social i també les ajudes de cooperació al desenvolupament, ja que disposen d'un reglament propi que regula la seva concessió.
Associacions i particulars sempre i quan desenvolupin la seva activitat al municipi de Palafrugell i sigui d'utilitat pública o interès social.
El tràmit es pot fer presencialment (només en el cas de les persones físiques) o bé en línia des d'aquesta mateixa pàgina. Les demandes de subvencions, atenent al tipus de procediment, poden ser:
Caldrà presentar el model de sol·licitud degudament emplenat i acompanyat de la documentació següent:
Una vegada realitzat el projecte o activitat, el beneficiari haurà de justificar davant l'àrea gestora que l'import de la subvenció s'ha destinat a les activitats per a les quals s'ha concedit i que s'han acomplert les condicions exigides en l'acord de concessió.
El conveni és l'instrument habitual per a canalitzar les subvencions previstes de manera nominativa.
Les persones jurídiques (societats, associacions, etc.) i també les persones que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria (advocats, procuradors, enginyers tècnics, arquitectes, metges, etc.) estan obligades a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit.
En cada convocatòria de subvenció s'especificarà el termini per presentar la sol·licitud.
La tramitació és gratuïta.
La quantia de les subvencions es determina a la convocatòria específica, i podrà ser com a màxim del 100% del cost total de l’activitat subvencionada.
Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra subvenció concedida per altres administracions o ens públics o privats, sempre i quan no se superi el cost del projecte subvencionat.
6 mesos, com a màxim.
Si s'actua per mitjà d'un representant caldrà acreditar la representació per alguna de les formes següents:
La representació pot referir-se a un tràmit en concret o a tots els tràmits que es fan davant l'Ajuntament.
Les subvencions atorgades per l'Ajuntament tenen caràcter voluntari i eventual. Podran ser revocades o reduïdes en futures convocatòries, no generaran cap dret i no es podran al·legar com a precedent.
No es podran concedir noves subvencions als peticionaris que tinguin pendents de justificació subvencions concedides anteriorment, i ja hagi transcorregut el termini establert a la seva justificació.
Per a més informació, podeu consultar el Protocol de tramitació de les subvencions.
La informació que us donem té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius, per tant, no pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.
1 Ompliu el model de sol·licitud i el deseu al vostre ordinador
2 Si heu d'adjuntar altres documents, el format obligatori és PDF
3 Accediu a la tramitació en línia (necessitareu un certificat digital com l'idCAT, l'idCAT Mòbil, el DNI electrònic...)
4 Ompliu i envieu el formulari en línia i hi adjunteu el model de sol·licitud que heu desat anteriorment i també la resta de documents
5 Si heu d'adjuntar documents més grans de 50 Mb, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç que trobareu més avall. En primer lloc cal haver tramitat la sol·licitud en línia